Langsung tak buat,buat alah kadar,buat sungguh-sungguh

Penulis : Cik Puan Masa : 10:13 AM Comments : 3 Labels :
Assalamualaikum wbt.

Hye korang..aku tak nak banyak cakap r.korang lihat jak lah apa maksud tajuk aku 2.Bukan untuk mnyindir,bukan untuk mengumpat,bukan untuk suka suki.Tapi untuk memperbaiki kelemahan diri.Nak terima ok,tan nak terima pun aku ok jew..So sesiapa terasa aku minta maaf.coz aku pun tengah memperbaiki diri juga ne..^^

Tak buat langsung


Buat alah kadar


Buat sungguh-sungguh


Buat malu islam

Firman Allah swt; “Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka….” [surah 24, an-Nur; ayat 31]

Wassalam..peace~

Bila Nafsu Semakin Menguasai diri

Penulis : Cik Puan Masa : 1:46 PM Comments : 0 Labels :

Assalamualaikum Wbt.

Salam jumaat semua.Da solat jumaat kah ne?hari ne aku nak ajak korang bermusahabbah diri.Lihat lah apa yang telah terjadi dalam dunia kita sekarang ne.Macam2 benda berlaku akibat kelalaian kita sendiri.Aku harap entri ne dapat menginsafkan kita.
Manusia semakin lalai.Semakin menyanjung Dunia tanpa memikirkan akhirat.Nafsu semakin menjadi2 akibat terlalu melihat video lucah..akibat memakan ubat menguatkan nafsu.Dan syaitan mula bersorak gembira melihat anak2 adam semakin jauh tersimpang.
Tidak kira dewasa,remaja ataw kanak2.Tidak kira lelaki atau perempuan..Tidak kira pengkid ataw Maknyah.Bila nafsu suda menguasai diri.Bila diri sudah terbuai.Yang Tak boleh di boleh kan,yang haram di halalkan,Yang dosa di kerjakan dan yang pahala di lupakan..



Dan Ini lah akibat nya.Kes pembuangan bayi semakin menjadi.Astagfirullah..Bayi yang tidak berdosa di buang merata.Di campak ke dalam mangkuk tandas seperti sampah.Taubat lah wahai hamba Allah.Jangan lah kita kembali ke zaman jahiliah.berwudhuk lah ketika syaitan mula menghasut mu.Sebelum syaitan bertepuk tangan untuk mu..

P/s setiap yang baik itu dtg dripada Allah.dan yg buruk itu datang dari diri sya sndiri.Wawllhualam..semoga kita di jauhkan dari fitnah dan nafsu serakah..Wassalam

Tetamu yang Tak di Undang

Penulis : Cik Puan Masa : 9:11 AM Comments : 1 Labels :
Assalamualaikum Wbt..
hye korang..Hari ne aku nak kongsikan 1story yang berlaku kat umah kami..
Tadi masa aku tengah baring2 kat sofa,tetiba mak aku menjearit.Hahhhhh aku pun Terpranjat lah sangat.hampir
bertukar menjadi beruk tapi seb baik aku tak jadi bertukar..hehehe
korang nak tahu kami di datangi 1ekor tetemu yang langsung kami tak pernah undang.Nak tahu apa?Tengok lah gambar kat bawah ne..
siapa tak kenal minatang ne angkat mulut..kekekkee.korang nak tau minatang ne kan lilit kucing ksyangan aku.aku punya nanges n jerit2,pusing2 cari ikhtiar tuk selamatkan my cat.warghhhhhh..aku tak dapat terima knyataan kalau kucing aku mati dpan mata aku.aku pun lari amik penyapu halau kucing aku,tapi dia tak nak berganjak dari Encik ular 2.Mak lari masak air untuk tuang kat ular 2.Bila dah panas aku cepat2 manjat meja makan dan simbah air panas Kat badan ulat 2.hahhhhh apa lagi Encik ular pun mula menggeliat,beguling2 macam kebengongan..kekekekeke.Dan sertamerta nyawa Encik ular Melayang.Body dia pun mengeras.aku pun cedok lah ular 2 bawah ke tanah.Sekali tengok punya tengok,belek punya belek body Encik ular.Tak lah mengiurkan but kesian juga tengok kulit dia terkupas akibat air panas yang aku simbah kat badan dia.Lepas 2 ada luka2 Besar kat badan dai.Rupa2nya kucing aku yang gigit.Omg!kucing aku tak ada dera sikit pun.Patut pun aku halau dia tak nak lari..
Ne lah my hero..Kalau dia tak gigit Encik ular 2 mungkin Encik ularda lama tinggal dalam umah kami tanpa kami sedari..haaaaa lepas sahaja Encik ular di buang aku pun bagi lah kucing aku ne makan ikan sbagai tanda terima kasih..
Ok aku nak bagi pesan kat para pengemar2 kucing.Aku tahu lah korang suka belai kucing kan.Kekadang kita men dengan kucing dia cakar kita.so korang pun potong kuku dia.TOLONG jangan potong ok,sebsb kuku dia adalah perisai dan pelindung.Nanti kot2 ada kucing jiran korang ka,kucing sesat ka,kucing hutan ka datang cari gaduh,dia tak dapat pertahan kan diri.Takkan gaduh guna ekor kan..hahahaaa.
ok lah ne sahaja yang dapat aku kongsikan.
wassalam..
 
Designed by NurAlja Lee