DIY Sarung Bantal

Penulis : Cik Puan Masa : 6:00 AM Comments : 21 Labels :

Pssstttttt....Cantik kan bantal sofa kat atas ne..Munge-munge kembang mekar.Fuhhhh angans-angas cik bila dok rumah sendiri nanti nak buat macam ne lah..Tu ponnn kalau rajinnnnn lah yae :P
Jom follow tutorial yang cukup mudah..
\
Mudah tak??Fuhhhh...meleleh-leleh liuq cik tengok bantal macam ne.Tambahan lagi jahit-menjahit ne adalah salah satu hobi cik.Sejak dari kecik lagi cik suka jahit bantal kecik-kecik..pas tu hias-hias dengan munge-munge..Tapi bila dah besar ne hobi tu tengelam dengan sifat kemalasan yang tak tentu hala....kohkohkoh






Nota Jari Kaki :  Kopi Pasta DIY dari sini

Al-Fatihah #Mh370

Penulis : Cik Puan Masa : 6:00 AM Comments : 8 Labels :


Takziah buat keluarga mangsa MH370..Semoga seluruh keluarga mereka tabah menerima berita itu..
Berhenti lah membuat andaian dan spekulasi yang tidak menentu.Hormat lah perasaan keluarga mereka.
Dan teruskan berdoa buat mereka-mereka yang masih meneruskan pencarian penumpang dan anak kapal yang terhempas..
Boleh baca kat sini sedikit info tentang lautan hindi yang di lebelkan sebagai lautan yang "ganas".




Nota Jari Kaki : Masih banyak persoalan masih bermain di minda.Semoga persoalan ini terungkai juga..

Congratulatoins

Penulis : Cik Puan Masa : 6:00 AM Comments : 17 Labels :

Congratulations!Cogratulations!Congratulations!
Buat Mirza,Adik mirza,Sudden attack dan juga buat Ecahhhecohhhhecutttttt!!!hihihihi...
dah boleh tarik nafas lega kan mak...biasa lah,bila result keluar mak yang lebih berdebar dari si anak.Nasib baik tak hilang dari radar kan mak...hihihi
Mirza..Walaupon dia tak share result STPM kat blog,tapi bila tengok pointer 3.00++ cik tauuuuu mesti result mirza gempak ...
Tahun ne takda famly cik amik result..Ada pon famly belah somi.Alhamdulillah,lulus dengan cemerlang juga.Ada sorang sepupu somi cik siap masuk newspaper cha ya nun alif...hihihihihi
" Dalam urusan DUNIA, jika kita BERKASUT pandanglah orang yang BERSELIPAR, jika kita berselipar pandanglah orang yang BERKAKI AYAM. Ia akan menjadikan kita sentiasa BERSYUKUR atas apa yang kita MILIKI...

Nota Jari Kaki : Ayat terakhir copy dari blog eda....okbaiii..

Pemenang Teka-Teki

Penulis : Cik Puan Masa : 7:00 AM Comments : 16 Labels :

Semalam cik ada buat teka-teki kanssss.Macam-macam jawapan yang korang bagi,dan dalam banyak-banyak jawapan tu hanya seorang jae yang dapat jawab dengan betul.Oleh itu,tak perlu lah cik buat cabut-cabutan..Sonang sikit kerja cik.......hihihi
Antara jawapan-jawapan yang korang teka.Cik sesaja tak publish sebab takut nanti ada yang tiru jawapan...hewhewhew macam exam pulak main tiru-tiru..
Dan jawapan yang betol...................................................................!
v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v


v

Yeyyyyy.....Deqla dapat jawab dengan betul dan tepat.Tapi kan yang kaler merah tu bukan baju cik lah deqla.Tu cadar katil lahhhh..hahahha..Baju cik masih kat kedai kawan cik tu hah belom siap jahit lagi..
Dah cik kasi clue attend wedding ceremony..Opkos lah nak melaram,kalau nak buat brooch,banyak pulak tu.Kat mana lah cik nak lekat brooch banyak-banyak tu kan..kalau buat bunga penanggah,sepatutnya tuan rumah yang sediakan bunga penanggah tu kan..takkan lah cik pulak.Cik attend jae,sambil melaramsss....kohkohkoh
Lebih kurang macam ne lah cik lekat bunga-bunga shomel tu kat baju cik tu.Amacam...khelasssssss tak mak jah..hihihi.
Orite...buat deqla sila tuntut topup anda secepat yang mungkin.mihmihmih



Nota Jari Kaki : Macam best pulak buat teka-teki ne.Next tyme nak buat lagi lah..Korang pun suka??

Cuba Teka

Penulis : Cik Puan Masa : 6:00 AM Comments : 14 Labels :

Ehemmm....ehmmmm...meh kita main teka...teki pulak.Siapa dapat teka apa yang cik buat dengan benda kat atas ne cik kasi topup Rm5.
Clue??Attend wedding ceremony........................................
Hanya seorang pemenang sahaja dengan jawapan yang tepat!Kalau ramai yang jawab tepat cik akan buat cabutan secara manual.Kalau takda yang dapat jawab dengan tepat,cik akan pilih jawapan yang hampir sahaja.
Tamat pada jam 12.a.m..Pemenang akan di umumkan pada jam 7a.m(jumat) Selamat mencuba guys!!


Nota Jari Kaki : Jawab banyak-banyak pon boleh....

Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un

Penulis : Cik Puan Masa : 6:00 AM Comments : 16 Labels :

Maaf,sudah 3hari cik senyap tak berentry.Mood kelaut,berapa hari ne asyik kalut jae cik rasa,tak tentram jae hati cik.Berapa malam ne susah sangat cik nak tido sampai lah semalam..Tiba-tiba telefon berdering dalam jam 1.05 pagi kalau tak silap.Panggilan dari mama cik,mengkhabarkan satu berita sedih bahawa nenek kami telah kembali ke rahmatullah pada jam 12.15.Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un..terkejut cik..
Sayu hati bila cik tak dapat balik bersama memberi penghormatan terakhir buat Allahyarham nenek kami.Hanya doa mampu cik kirimkan dari jauh..
Terima kasih buat kawan-kawan yang sedekahkan Al-fatihah buat Allahyarham nenek cik.Terutamanya buat Zara,Deqla,kak Roha dan Ida kawan deqla..




Nota Jari Kaki : Masa kita akan sampai juga,esok..lusa...tulat..Semua tu rahsia Allah..

Doa-Mendoakan

Penulis : Cik Puan Masa : 9:26 AM Comments : 17 Labels :

Happy sabtuday dalinkssss....
Sudah seminggu kapal terbang MH370 hilang.Masih belum di temui,masih belum ada petunjuk..Jangan berhenti berdoa untuk keselamat mereka,untuk keselamatan petugas-petugas yang bertugas untuk mencari pasawat tersebut.Di samping itu,selitkan juga doa buat rakan-rakan kita yang berada di tanah semenanjung.Doakan semoga Allah turunkan hujan,dan hilang lah jerebu tu cepat-cepat kan.
Semalam cik buka wechat,terbaca pulak status mama."tido dalam aircond bila sedar kenapa lencun peluh?" Hahhhhh macam tu lah bunyi status mama(Sorry mama cik copy jap status tu ek)
Dapat cik bayangkan macam mana keadaan kawasan-kawasan yang terkena jerebu yang mencatat ipu sangat tidak sihat,panas nya memang sudah pasti lah.Dengan keadaan yang sukar untuk bernafas lagi..Tadi cik dengar sil bercerita,sil kata ramai adik-adik kat sekolah rendah terberak kat  seluar di sebabkan tak da air kat sekolah,kat rumah pulak terpaksa berjimat air..Alahaiiiiii...kesian adik-adik kita..




Nota Jari Kaki : Alhamdulillah,kat sabah dah 2 hari hujan.Hari ne panas lagi..

Wordless Friday

Penulis : Cik Puan Masa : 12:08 PM Comments : 12 Labels :

Salam jumaat guyss...
Semoga setiap amalan kita mendapat keredahan dari Allah..aminnnnnn.




Nota Jari Kaki : Idea kering lah..Macam mana ne???sobssssss....

Memalukan!

Penulis : Cik Puan Masa : 10:14 AM Comments : 18 Labels :

Memalukan!!Memalukan!!
"Ehhh...eh...apa ne,dah lah sehari hilang tanpa entry,tetiba nak marah pulak.Gumam Eda dalam hati nya" Helooooooo..Eda kisah ke cik tak berentry..Cik jangan perasan owkey...kansss Eda kansss...(orite,entry di mulakan dengan mukadimah yang merapu)
Tak cukup kecoh tentang pesawat hilang.Sekarang kecoh pulak tentang Raja bomoh yang ntah apa-apa ntah tu.Weiiiiiiiii seluruh dunia mentertawakan kita lah!Tak malu ka??Ingat ne cerita DoReMi ka?Kalau ya pon nak menjampi serapah buat lah kat tempat-tempat yang tertutup,yang tak da orang nampak.Jelas sangat nak cari publisiti murahan!
Ne bukan pentas maharaja lawak lah pakcik-pakcik oi!Kalau nak buat buat lawak pon pegi lah ujibakat kat maharaja lawak sana.Bukan setakat title "Raja bomoh" korang boleh dapat,bahkan title  "Maharaja Bomoh" korang dapat..Siap dapat wang tunai dan trofi lagi tu kalau menang...
Kembali lah ke jalan Allah.Kita tak dapat teropong nasib kita di masa akan datang.Kita tak dapat terbang menggunakan tikar ajaib untuk mengelakkan ujian Allah.Cari lah keredahan Allah,bukan mencari publisiti murahan!okbaiiii....




Nota Jari Kaki : Manusia hari ini taksub akan sains,sehingga melupakan pencipta sains itu sendiri..

Istimewa Buat Yang Teristimewa

Penulis : Cik Puan Masa : 2:51 PM Comments : 12 Labels :

Happy birthday to u..
Happy birthday to u...
Happy birthday to u..
Happy birthday to eeeuuuuuuu.....

Selamat meniup lilin dan selamat menambah usia buat Deqla yag tak seberapa nak manjewwww dah kata nyaaaaa...kihkihkih
Dah bertambah usia dah puan deqla kita ne.Tapi mantain cute kanssss...Bukan nak puji lebih-lebih,tapi pujian cik memang lahir dari lubuks hati cik yang paling dalam ne..hahhhhhhhhh...ko hadoooo??
Masuk tahun ne dah 3tahun kut cik kenal deqla ne,jumpa jae belommmm..In shaa Allah,semoga satu hari nanti cik di pertemukan lah dengan beliau.Harapan ne...harapan ne....Bukan sekadar harapan kosong.kihkihkih
Kemain susah cik celok gambar ne dari blog deqla.(Fuhhhhh...berpeluh hidung cik)Semata-mata nak tepek kat blog cik ne.Nak share kat korang saat bahagia deqla saat di satukan bersama suami tercinta.Orite lari topic jap..hihiihih.
Tak dapat nak kirim hadiah,cik kirimkan jae lah entry istimewa buat deqla.Semoga hidong deqla tak lah kembang kecut membaca entry ne ek.Control ek deqla...control sikit,nanti orang tengok tu...
Last.......................Sayam u ketat-ketat.Semoga ikatan persahabatan kita bukan setakat kat alam maya ne jae,semoga sampai ke jannah kansss...In shaa Allah..
 
Designed by NurAlja Lee