#Pray4Palestine!

Penulis : Cik Puan Masa : 6:30 AM Comments : 0 Labels :

Salam jumaat yang penuh berkah...
Lupakan dahulu sejenak tentang bola,buka mata buka hati buka minda dan tadahkan tangan buat penduduk palestine.Sedang kita sibuk bersahur,sedang kita sibuk meraikan kemenangan dalam piala dunia.Bumi palestine pula sibuk berjuang,bertarung nyawa dan bermandi darah!
Marilah kita sama-sama,tadahkan tangan untuk kesejahteraan penduduk bumi palestine.Sesungguh nya doa adalah senjata yang paling tajam!
Semoga Allah melakhnati israel dan menghapuskan sekutu-sekutu mereka tanpa ada seorang pun yang tinggal di muka bumi ini!

#FREEDOM4PALESTINE
#PRAY4PALASTINE

B.E.R.H.I.J.R.A.H

Penulis : Cik Puan Masa : 6:30 AM Comments : 0 Labels :

Kita sudah masuk pertengahan bulan Ramadhan yang mulia ne.Ramadhan sudah semakin dekat untuk meninggalkan kita.Tahun depan ntah kalau di  beri kesempatan lagi berpuasa seperti tahun-tahun sebelum ini :'(
Hari ne cik nak bebel-bebel tentang "berhijrah".Berhijrah bermaksud berhijrah dari satu tempat ke satu tempat.Dalam konteks lain juga,hijrah bermaksud perubahan sikap dan tingka laku.Tetapi pada zaman ne "berhijrah" sudah di salah ertikan.Maksud cik sudah di salah guna pakai perkataan "berhijrah" tu.
Contoh:      "Artis A kini brrhijrah.Semakin anggun bila berhijab"
Helloooo sayang....itu bukan "berhijrah" nama nya.Menutup aurat itu kan wajib untuk semua wanita yang bergelar muslim.Kalau "berhijrah" sikap dari suka mencuri selipar kat masjid ke tak mencuri,itu barulah nama nya hijrah.
Dalam bulan Ramadhan yang mulia ne.Mari lah kita sama-sama perbaiki diri.Jangan lah letak "alasan" belum mendapat "hidayah",ataupun belum mendapat "seru" itu sebagai titik untuk tidak menutup aurat.Allah tak janji ajal akan di ambil bila kita dah tua,bila umur kita dah masuk 100 tahun.Sampai bila kita nak tunggu seru?sampai bila nak tunggu jadi baik baru nak berubah?Sampai bila nak tunggu hidayah??Macam mana lah nak jadi baik,bila rakan-rakan ajak tutup aurat kita melenting,kita mencemuh.Bila rakan-rakan dah ajak cara baik itu pun dah kira 'hidayah' dah tu..Sampai bila nak menunggu sayang??????????Sahabat yang pernah ajak kita tutup aurat tu adalah sahabat yang sangat-sangat sayangkan kita.Mereka taknak kita masuk neraka sebab tak tutup aurat.Jangan lah nak bangga sangat dengan rambut yang cantik tu.Tahu lah banyak duit bulan-bulan pegi salon buat rambut,cuci rambut.Nanti kat akhirat sana rambut yang di puja-puja,di sayang-sayang itu lah yang akan menghumban kita ke dalam api neraka.Waullahualam....
Entry ne bukan nak menyindir yae sayang.Cik tak kata cik bertudung,cik akan masuk syurga.Apa yang cik sampaikan ne adalah di sebabkan cik sayang korang.Selagi kita di bagi peluang,selagi tu kita perbaiki diri.Cik ne pon masih belajar untuk memperbaiki diri cik,memperbaiki pakaian cik.Masih banyak yang perlu di perbaiki..Jadi apa salah nya sama-sama kita perbaiki diri.Awak tegur salah saya..saya tegur salah awak..Macam tu baru lah sayang..Yae tak?? :)



Julai...oh...Julai

Penulis : Cik Puan Masa : 6:30 AM Comments : 0 Labels :
Salam 9Ramadhan..Alhamdulillah,masih berpuasa mak enon hari ne.Harap-harap cuti posa mak enon untuk tahun ne di bekukan lah...mihmihmih
Dah lama mak enon tak soseh-soseh tang hencik abam shayang buah hati pengarang jantung beta tu dalam blog picisan ne.Memandangkan bulan ne dah masuk bulan Julai.Jadi, ermaksud............umur hencik abam shayang cik bakal beralih ke satu angka lagi.Yeeyyyyyy!10hari lagi beb.
Tapi....mak enon sebenr nya runshing lah.Tak tahu nak kasi apa kat beliau.Nak kasi kek,TAHUN LALU beliau dah tanak tiup lilin.Dah tua kateeeee nye,malaihhh dah nak tiup-tiup lilin.Sama lah...cik pon malaih nak tiup lilin dah.Nak bukak hadiah jae tahun ne...kikikikiki
Kut-kut nak kasi apa yae???Orang laki ne susah sangat nak cari hadiah dia.Nak kasi dompet...dompet yang berapa tahun lalu mak enon kasi dia belom guna lagi.Alasan..dompet dia masih boleh pakai.Apa?nak kasi baju??jangan harap lah yae.Hencik abam mak enon tu agak cerewet sikit banget kalau bab-bab pakaian ne.Tingggggggg....katingggggggg....tetiba muncul idea..
Nak kasi kasut lah..Memandangkan kasut sukan beliau dah tertanggal kulit,dan dah takda rupa kasut pon mak enon tengok.Tapi nak kasi kasut yang tak dak gigi..Amacam?korang rasa ok tak?Boleh buat hencik abam mak enon menangis terharu tak?mihmihmih
Tapi....macam mana nak kasi suprise ne?mak enon ne bukan lah sorang wanita yang romentis,yang suka buat suprise-suprise ne.Dah lah dok serumah..dok sebilik..Kat mana lah nak sembunyikan benda tu?Hahh?letak dalam lubang hidong cik?ok..idea yang sangat bagus...hahahahhha...okbai

Rania,Indah Sungguh Namanya

Penulis : Cik Puan Masa : 11:06 AM Comments : 4 Labels :

Salam jumaat dears...Alhamdulillah,kita dah di hari yang ke6 ramadhan.Semoga puasa puasa kita tahun ne tak da lah yang bocor ek..
Hari ne lambat sikit mak enon bersiaran.Terlajak mak enon tido selepas somi pegi kerja tadi.Ne pon baru jae siap kemas rumah..Rehat jap,dan curik masa update blog..hihihi
Felixia yeap a.k.a Rania...Nama ne dah tak asing lagi..Alhamdulillah,beliau telah memeluk islam semalam di dalam majlis tertutup,tetapi belum dapat di sahkan lagi sebab Rania gagal di hubungi.Tu yang cik baca kat facebook lah yae..
Apa-apa pon cik doakan semoga Rania sentiasa mendapat keredahan dan sentiasa di rahmati Allah..
Semoga Allah memberi ketabahan dan di cekalkan hati dalam melalui liku-liku kehidupan.Yelah kan kalau bab-bab tukar agama ne mesti ada insan-insan yang berfikiran negetif,mesti ada yang sindir-sindir tak kurang juga ada yang maki.Kita doakan jae lah yang terbaik buat  beliau.Tak perlulah nak fikir negetif.Ikhlas atau tak,itu urusan dia dengan Allah..yang kita..kita... dan kita ne doakan jae lah dan perbaiki diri sendiri..an?ye dok?


Terkejut Mak Enon Tau!

Penulis : Cik Puan Masa : 6:30 AM Comments : 4 Labels :

Salam khamis day,salam 5ramadhan mak senah,mak limah,mak jemah dan mak-mak sekalian..hari ne ada yant ter'mis sahur tak?harap-harap lah tak de yae..
Alhamdulillah...mak enon belom lagi penah mis sahur.maklum lah takut pulak mak enon ne "terpakai" baju size XXS masa raya nanti.Kang ada pulak yang tak dapat nak terima kenyataan mak enon yg gemok ne dah jadi kurus..mihmihmih
Dah lama rasa nya mak enon tak story pasal nuffnang ne.Ye dok..sampaikan nuffnang dah upgred pon mak enon tak prasan.Nampak sangat mak enon dah lama tak jeling-jeling tabung mak enon tu.Bila buka..terperanjat mak enon tau!dah boleh cashout(ok rasa jakun jap sebab mak enon tak penah cashout nuff lagi)Tapi rasa nya,biarkan jae lah berkepuk kat situ dulu.Rasa sayang pulak nak cash out..hihihi.Padahal dah gatai tangan nak cashout buat shopping raya nanti..kikiki.Macam jae isi tabung tu berjuta-juta lemon,buat beli tudung pon tak cukup lagi..pehhhhh...ada hati nak cashout an?


Nota Jari Kaki : Psssssttttt....apa thema korang tahun ne?

Wordless Wednesday

Penulis : Cik Puan Masa : 6:30 AM Comments : 7 Labels :

Agak-agak ada yang terasa tak?Elok lah kalau terasa yae...Sama -sama kita perbaiki kesilapan diri.


Nota Jari Kaki : #SampaikanSebabSayang :)


Resepi Baru Popiah a.k.a Batang Buruk

Penulis : Cik Puan Masa : 6:30 AM Comments : 11 Labels :

Alhamdulillah..Hari ketiga kita berpuasa dan masih lagi rajin untuk bangun sahur.Cuma semalam agak kucar-kacir sahur nya akibat terlewat bangun.Nasib baik sempat jugak lah menjamah sedikit nasi sebelum imsak..
Tahun ne giliran cik pulak beraya bersama mak bapa cik.Yeyyyyyyy!Somi sebenarnya tak dapat cuti,tapi kebetulan pula masa raya tu cuti pertukaran syif somi selama 3hari..Ok lah kan daripada langsung tak da..
Korang dah plan nak buat kuih apa untuk tahun ne?Ke......kuih tunjuk jae?Psssttttttttttttt....cik ada resepi baru untuk kuih popiah a.k.a batang buruk.
Tadaaaaaaaaaaaaaa......Popiah cheese dan popiah balado.Pelik?Tak da lah pelik sangat,rasa dia memang umph!Ada yang kata rasa nya seperti keropok twister.
Ne lah serbuk yang cik gunakan nanti.Nak tanya mana satu sedap??Dua-dua sedap,tapi kalau untuk kanak-kanak cik rasa keju tu kut.Tapi balado pon sedap beb,rasa dia ada pedas-pedas sikit tapi memang sedap bila masuk dalam mulutDah rasa satu mesti nak makan lagi berulang-ulang kali..Sure tak tipu!Korang tak nak cuba ke?Buat lah kelainan sikit untuk raya tahun ne,takkan lah asyik nak buat kuih yg sama jae kan..Macam mana nak dapatkan serbuk tu?Boleh pm cik kat facebook untuk pertanyaan harga.. 



 
Designed by NurAlja Lee