Tetamu yang Tak di Undang

Penulis : Cik Puan Masa : 9:11 AM Comments : 1 Labels :
Assalamualaikum Wbt..
hye korang..Hari ne aku nak kongsikan 1story yang berlaku kat umah kami..
Tadi masa aku tengah baring2 kat sofa,tetiba mak aku menjearit.Hahhhhh aku pun Terpranjat lah sangat.hampir
bertukar menjadi beruk tapi seb baik aku tak jadi bertukar..hehehe
korang nak tahu kami di datangi 1ekor tetemu yang langsung kami tak pernah undang.Nak tahu apa?Tengok lah gambar kat bawah ne..
siapa tak kenal minatang ne angkat mulut..kekekkee.korang nak tau minatang ne kan lilit kucing ksyangan aku.aku punya nanges n jerit2,pusing2 cari ikhtiar tuk selamatkan my cat.warghhhhhh..aku tak dapat terima knyataan kalau kucing aku mati dpan mata aku.aku pun lari amik penyapu halau kucing aku,tapi dia tak nak berganjak dari Encik ular 2.Mak lari masak air untuk tuang kat ular 2.Bila dah panas aku cepat2 manjat meja makan dan simbah air panas Kat badan ulat 2.hahhhhh apa lagi Encik ular pun mula menggeliat,beguling2 macam kebengongan..kekekekeke.Dan sertamerta nyawa Encik ular Melayang.Body dia pun mengeras.aku pun cedok lah ular 2 bawah ke tanah.Sekali tengok punya tengok,belek punya belek body Encik ular.Tak lah mengiurkan but kesian juga tengok kulit dia terkupas akibat air panas yang aku simbah kat badan dia.Lepas 2 ada luka2 Besar kat badan dai.Rupa2nya kucing aku yang gigit.Omg!kucing aku tak ada dera sikit pun.Patut pun aku halau dia tak nak lari..
Ne lah my hero..Kalau dia tak gigit Encik ular 2 mungkin Encik ularda lama tinggal dalam umah kami tanpa kami sedari..haaaaa lepas sahaja Encik ular di buang aku pun bagi lah kucing aku ne makan ikan sbagai tanda terima kasih..
Ok aku nak bagi pesan kat para pengemar2 kucing.Aku tahu lah korang suka belai kucing kan.Kekadang kita men dengan kucing dia cakar kita.so korang pun potong kuku dia.TOLONG jangan potong ok,sebsb kuku dia adalah perisai dan pelindung.Nanti kot2 ada kucing jiran korang ka,kucing sesat ka,kucing hutan ka datang cari gaduh,dia tak dapat pertahan kan diri.Takkan gaduh guna ekor kan..hahahaaa.
ok lah ne sahaja yang dapat aku kongsikan.
wassalam..

1 comment:

  1. ohh kalau nak bunuh ular simbah air panas eh. Selalu tgk pukul dengan kayu je. Kesian kucing awak.

    Singgah blog sy. Kucing sy yg dah 21 hari(hari ni) tak balik. ;(
    http://molekatiqah.blogspot.com/2012/02/i-miss-you-cipluk.html

    ReplyDelete

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee