Bila Nafsu Semakin Menguasai diri

Penulis : Cik Puan Masa : 1:46 PM Comments : 0 Labels :

Assalamualaikum Wbt.

Salam jumaat semua.Da solat jumaat kah ne?hari ne aku nak ajak korang bermusahabbah diri.Lihat lah apa yang telah terjadi dalam dunia kita sekarang ne.Macam2 benda berlaku akibat kelalaian kita sendiri.Aku harap entri ne dapat menginsafkan kita.
Manusia semakin lalai.Semakin menyanjung Dunia tanpa memikirkan akhirat.Nafsu semakin menjadi2 akibat terlalu melihat video lucah..akibat memakan ubat menguatkan nafsu.Dan syaitan mula bersorak gembira melihat anak2 adam semakin jauh tersimpang.
Tidak kira dewasa,remaja ataw kanak2.Tidak kira lelaki atau perempuan..Tidak kira pengkid ataw Maknyah.Bila nafsu suda menguasai diri.Bila diri sudah terbuai.Yang Tak boleh di boleh kan,yang haram di halalkan,Yang dosa di kerjakan dan yang pahala di lupakan..



Dan Ini lah akibat nya.Kes pembuangan bayi semakin menjadi.Astagfirullah..Bayi yang tidak berdosa di buang merata.Di campak ke dalam mangkuk tandas seperti sampah.Taubat lah wahai hamba Allah.Jangan lah kita kembali ke zaman jahiliah.berwudhuk lah ketika syaitan mula menghasut mu.Sebelum syaitan bertepuk tangan untuk mu..

P/s setiap yang baik itu dtg dripada Allah.dan yg buruk itu datang dari diri sya sndiri.Wawllhualam..semoga kita di jauhkan dari fitnah dan nafsu serakah..Wassalam

No comments:

Post a Comment

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee