Percaya Dan Kepercayaan

Penulis : Cik Puan Masa : 8:02 AM Comments : 3 Labels :
Assalamualaikum..Haluuuu..
Wooowwwwww...Seawal 7.am sya mengupdate blog.Ne kes2 terlebih rajin sudah ne.Bukan halang-halang..Opsssss....Alang-alang ya,kasi betul tu ayat sikit.Nanti ada plak guru bahasa malaysia comment d sini,malu kita.Ayat pasar betol di guna pakai.
Percaya dan kepercayaan kepada tuhan,kesetiaan kepada raja dan negara*Tetiba* Percaya dan kepercayaan 2 sama jak lah mksud nya.Cuma sya letak kedua2nya untuk memanjangkan tajuk entry..ngggeee.Ok semua manusia ada kepercayaan masing.Ada perasaan percaya terhadap seseorang.Tetapi rasa percaya tu juga akan hilang bila seseorang yang kita percaya tu pernah melakukan salah atau menipu diri kita.
Dan buat pasangan tak kira lah pasangan bercinta ka,suami isteri ka.Kepercayaan tu memang sangat penting antara satu sama lain.Tapi kata orang jgn percaya 100%.Simpan keraguan tu sedikit.Contoh nya 80% korang percaya dengan pasangan korang yang 20% tu korang simpan lah untuk keraguan.Sebab manusia ne memang takkan pernah lari dari melakukan salah kan.Tak semesti nya sepanjang hidup tu jujur jak tak pernah tipu orang.Apatah lagi ada orang kata Tipu Sunat,Tipu untuk kebaikan.Bukan tipu kanan tipu kiri ya..tu lain topik sudah tu..kekekeke..
Tetapi,kalau lah ada salah pasangan korang tu yang korang dengar dari mulut2 orang atau sumber2 yang korang boleh percaya.Cuba tanya dahulu orang tu baik-baik.Jangan terus main lepas jak kemarahan tu.Cuba ajak berbincang sikit.Tak rugi sesen pun kalau korang tanya baik-baik kan.Kalau benda tu tak betul baru korang dah tampar sana,pijak sini,maki hamun segala.hahhhhhh...Kan dah free2 dapat dosa.
Jadi untuk para pembaca di luar sana jom sama2 kita memperbaiki diri.Jaga kepercayaan kita sebaik mungkin.Jangan sampai kepercayaan orang sekeliling kita luntur terhadap diri kita.Semoga Allah sentiasa merahmati setiap apa yang kita lakukan.
Buiii..Buiii

3 comments:

  1. btl 2 cik,,,sng ckp d dnia ne da hukum qisas.stp p'buatan psti da blsnnya so b'hati2 la dlm sgala hal,,,Jaga p'cakapan&p'gaulan

    ReplyDelete
  2. insyaallah lah tuh...dah tak lama dah kan, ke bila nak kawin? errrkkk...hihihihi

    *ada rasa gegar2 tak urat sendi cik?

    ReplyDelete

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee