Bubbly GA 01: Monyet & Cili

Penulis : Cik Puan Masa : 12:42 PM Comments : 9 Labels :
Assalamualaikum wbt.
hye..hoiiii..huiii.heiiii..Siapa nak hadiah angkat tangan tutup kepet dan muntah lelaju :P
Sesiapa nak hadiah free dari BFF cik yang beauty,join lah GA yang Cik F.A.R.A.H anjurkan.Hadiah dia pon sangat2 lah menarik,rugi siapa tak join.Nanti cik dapat hadiah..korang dapat apa???Dapat baca jew entry cik,lepas tu tinggalkan komen kat entry.Jelous lah,apa lah..Hahhhhhhh cik jugak yang susah.Nak share hadiah tu tak boleh pulak.Sebab cik mengaku yang cik ne agak kedekut sikit nak share2 ne...wahahahahhaaa.Okai abaikan bebelan manja itu :D
Klik  Sang Monyet Kat atas kalau nak join!
Pada suatu hari Sang Kancil sedang berjalan-jalan di kebun buah-buahan dan sayur-sayurannya bersama rakannya Sang Kura-Kura. Sedang asyik mereka menikmati buah-buahan di situ, tiba-tiba datang Sang Monyet yang kelihatan amat kelaparan sekali.

"Tolong, tolong, aku amat lapar sekali. Sudah empat (4) hari aku tak makan", kata Sang Monyet dengan sedih.

"Bolehkah kiranya kamu berdua berikan sedikit buah-buahan untuk aku makan?", pinta Sang Monyet tadi.

Sang Kancil dan Sang Kura-Kura berasa amat sedih dan kasihan melihat keadaan Sang Monyet seperti itu.

"Baiklah Monyet, ambillah apa saja yang kau mahu", kata Sang Kancil.

"Terima kasih Kancil, terima kasih Kura-Kura", kata Sang Monyet dengan gembira.

Melihatkan pepohon buah-buahan yang merimbun di hadapannya, mulalah Sang Monyet berasa tamak. Tiba-tiba dia ternampak akan pokok cili yang ranum dengan cili-cili yang merah menyala.

"Aku mahu itu, aku mahu itu!" teriak Sang Monyet...........................................................................

Sambungan :
Jagannnnnnnnnnnnnnnnnn!!!!! jerit sang kancil dan sang kura-kura serentak.Tetapi sang monyet langsung tak mengendah kan jeritan sengau itu.Sang monyet memetik sebiji cili lalu memasukkan ke dalam mulutnya.Sang kancil dan sang kura-kura hanya mampu melihat perbuatan sang monyet yang kelaparan itu.

"Sedap jugak buah merah ne,lagi sedap kalau di campur dengan belacan"Kata monyet di dalam hatinya.

Maka sang monyet pun memetik cili sebanyak-banyaknya lalu menelan cili-cili tersebut dengan lahapnya.Tiba-tiba sang monyet merasakan mulutnya berdenyut dan merasa ada kepulan asap kilang yang keluar melalui corong-corong telinga nya.Perlahan-lahan sang monyet membongkokan badan nya untuk memaksa cili-cili tersebut keluar menjadi najis.Tiba-tiba...Prutttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt.......Alangkah terperanjat sang monyet,sang kancil dan sang kura-kura.Bukan cili yang keluar tetapi api pulak yang keluar..
Sang kancil dan sang kura-kura merasa panik melihat sang monyet yang sudah terduduk di tepi pokok cili.

"hura-hura haik hawak hegi hinta hantuan hengan hakan-hakan hang hain"Arah sang kancil dengan sengauya kepada sang kura-kura.Tanpa berlengah sang kura-kura pun berjalan lah meredah hutan untuk meminta bantuan.Setelah beberapa hari berjalan barulah sang kura-kura berjumpa dengan rakan-rakan nya(Al-maklumlah kura-kura tak laju berjalan.So faham2 lah yeeee :P)
Sang tupai,Sang beruk,sang tapir,sang ular serta konco2 yang lain pun berlari lah menuju ke tempat sang monyet dan sang kancil.Tak smpai 6jam pon mereka dah sampai.Tetapi mereka dapati hanya sang kancil sahaja yang berada  di situ.

"Ehhh...mana sang monyet???"Tanya sang kura-kura kepada sang kancil.
"Haku Hudah hebumikan hi hawah hokok hili,hia hudah hatiiiiiiiiiii!!"Sang kancil menjawab sambil menangis teresak-esak.

Mereka pon turut menangis mendengar khabar yang di sampaikan oleh sang kancil sebentar tadi.Dan semenjak peristiwa itu,kesemua binatang-binatang tidak berani makan cili lagi.Bimbang mereka akan mengalami nasib yang sama seperti sang monyet yang tamak..

Sekian dan terima kasih (tepuk tangannnnnn)

Nota Jari Kaki : Haiipppppp......Mesti ada yang sengau lepas baca entry ne kan..hahahahahhahaaa :P

9 comments:

  1. Ha..ha... tapikan cik gambar tu mengingatkan OKje pada iklan kat TV RTM masa OKje kecik2 dulu...hu..hu..

    ReplyDelete
  2. @hainom OKjeYeke sis...cik edit2 jew tu..iklan ape ek :D

    ReplyDelete
  3. Singgah sini. Saya b2b Kedah-Penang :-)

    ReplyDelete
  4. sengau tu tak, tapi jadik makin sengal ada la...ekekeke

    ReplyDelete

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee