Ne Rumah Ka Zoo??

Penulis : Cik Puan Masa : 10:03 AM Comments : 23 Labels :
Assalamualaikum wbt :)

Semalam cik blogwalking dengan jaya nya setelah terdampar di tepi pantai akibat mood yang di bawa arus lautan..Perghhhhh pepagi cik dah merepekkkk..hahahha.Semalam cik ada terbaca cerita Mamarazzi pasal snap punggung Cha,Ya,Nun,Alif.hebat sungguh mamarazzi tu kan..hahahaa
Hari ne cik tak nak jadi mamarazzi,tapi cik nak kongsikan kat korang pasal Cha,Ya,Nun,Alif yang tinggal belakang umah ne.Rumah yang sangat...sangat..sangatttt ntah lah sukar untuk cik katakan di sini.Korang layankan jea lah gambar yang sempat cik snap pepagi tadi.


Yang ne baru rumah nyaa..Belom lagi cik masukkan binatangsss ternakan yang berkeliaran kat umah tu.Banyak sebenarnya binatangs ternakan orang tua tu,ada burung,kucing,ayam,angsa,cengkerik,itik,dan Anjingss.Ntah...ntah ular,singa,n ba,alif,ba,ya pon ada kut..hahahhaa.
Ne salah seekor binatangsss ternakan orang tua tu.Ada lagi beberapa belas ekor yang tak sempat cik snap.Anjingsss2 ne suka menganggu ketenteraman awam terutama nya time pepagi,cik basuh pinggan kat luar,mula lah binatangss2 ne buat bising.Penah jugak sekali tu cik amik kesempatan baling pisang kat bumbung umah cha,ya,nun,alif tu.Senyap terus binatangs2 tu.Paling menyakitkan hati bila binatangs2 ne tengah lapo,hahhhh mula lah curi selipar kami..Eiiiiiii...
Kalau lah cik di kasi 10juta untuk tinggal sehari kat rumah tu pon cik tak sanggup!Korang sanggup tak??hahahhahahaha

23 comments:

  1. issh..seram pula tengok rumah tu,dgn keadaan barang2 b'selerak kat luar di tambah lagi dgn pelbagai binatangs ..tak berani nak lalu malam hehe :)

    ReplyDelete
  2. cer sesekali gi umah dia bagi bubur jagung...kata jiran...=)

    ReplyDelete
  3. @dilaella Ellajangankan cik..perompak pon takut nak lalu.hahhaha

    ReplyDelete
  4. @therosputihAlahaiii...mcm mane nak kasi bubur jagung dearrr...nanti sesia kene gigit binatangsssss ternakan nye..hahhaa

    ReplyDelete
  5. =="

    rumah kat malaysia ka.. ingatkan kat luar td..

    ReplyDelete
  6. banyak nyeww binatang! silap2 kene gigit dengan hanjing tuu...bahaya !

    ReplyDelete
  7. ooh ni namanya taktau jaga kebersihan rumah...hehe

    ReplyDelete
  8. uusshh,dasyat betul tengok.tak sanggup nak duk situ>__<

    ReplyDelete
  9. Eleh.....nk jadi memarazzi jugaklah tu hehe....
    tapi uniklah pic rumah tu Cik.... Maklumlah proffesional mamarazzi yg ambik haha

    ReplyDelete
  10. sadisnye tgk.. nak termuntah.. uweeekk.. sorry to say.. sepatotnya jaga la kebersihan... x ksh la rumah daif ke apa ke... ish bawak penyakit betul la..

    ReplyDelete
  11. @Azie Namicocik tak penah kene geget tapi kene kejo penah lah..hahhaha

    ReplyDelete
  12. @hainom OKjemamarazi lah sangattttt....hahahhaaa
    yeahh...umah zaman 80an,ape tak unik nye..hahha

    ReplyDelete
  13. @Deqla Manjewdie tak daif dear...berharta..anak die penah ajak pindah,tapi die tak nak..anak die kayo2 sume...

    ReplyDelete
  14. rajin dia menternak.. hehe

    Terus doakan untuk sahabat ejulz ni k.. terima kasih "Doakan untuk dia"

    ReplyDelete
  15. teruknya rumah tu...... dah mcm rumah kena pecah jer......

    ReplyDelete
  16. aritu ada gak tbace pasal umah tu..tp tak ingt plak kat mane...huhuhu..sadis..biasa umah taman byk anjing2x ni...sabor jela

    ReplyDelete
  17. @cik azLyzah⊙.☉
    deqla x ckp dia yg daif.. deqla ckp umah dia yg daif.. haha.. dia lebih selesa dok situ kot.. huhu..

    ReplyDelete
  18. @Remy hazzapecah ape nye..perompak pon tak sanggup nak merompak..hahha

    ReplyDelete
  19. penah jumpa rumah macam ni.. selalunya tuan rumah dah uzur, tak dapat nak kemas lagi.. kalau kita bersihkan pun belum tentu dia rasa selesa, hehe..

    ReplyDelete

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee