Kebakaran

Penulis : Cik Puan Masa : 8:18 AM Comments : 17 Labels :
Assalamualaikum wbt.

semalam cik rasa macam bermimpi pulak.korang masih ingat tak rumah cha ya nun alif yang cik penah cerita hari tu?Rujuk Sini
Gambar: Kebakaran semalam...punca kebakaran masih dalam siasatan..cehhhhhhh...

Kelmarin malam rumah ne terbakar.Dan ruma kitaorg lah paling dekat dengan rumah tu.Nasib baik bomba datang cepat..Api pon laju jea merebak.Cik tyme tu jgn cakap lah,memang panik sangat2.Sempat jugak bawak lari benda2 penting.Ya Allah,pengalaman ne sangat mengajar cik.Apatah lagi benda tu berlaku depan mata cik..
Semalam masa api tengah kuat,cik dengar suara anjing bising mengongong..kan kat rumah tu banyak haiwan peliharaan.Binatang2 semua dalam kurungan,tuan nya nak selamatkan pon tak dapat dah..Insaf cik kejap dengar suara anjing tu seolah2 mintak tolong.Tak dapat cik bayangkan anjing tu mati di jilat api..alahaiiiii sedey beb.Binatang2 tu pon ciptaan Allah gak.Naseb lah baik tak da nyawa manusia yang terkorban.Fil n ipar2 cik sempat tolong dak kecik dua orang sebelom api besar.



Yang bekas2 ne semua Mil cik punya.Naseb baik lah tak melarat ke rumah kitaorg,kalau tak...........tak beraya lah kitaorang tahun ne yea..
Semalam sume anak2 tuan rumah tu datang.Mereka bersihkan rumah tu,tanam sume haiwan2 yang dah rentung.Korang tahu apa cik nampak tyme tu??Cik nampak seekor biawak..Hahhhhhh biawak pon ada.Ntah lah biawak tu bersarang kat bawah rumah tu ka ataupon memang cha ya nun alif tu bela.Yang menyedihkan,anjing kesayangan dorang rentung separuh badan dan anak2 anjing lain pon hangus.Tak nak lah cik snap dan letak kat sini takut korang tak lalu buka posa pulak nanti..kohkohkoh

Nota Jari Kaki : Ehemmmmmehemmm....hari ne 17/7 kan..Maknanya hari ne hari ulang tahun husb cik.Nampaknya kena potongs kek masa berbuka lah nanti..ok baiiiii

17 comments:

  1. ya allah...sedihnya ngenangkan anjing2 tu...=(

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah,

    nasib tak merebak ke rumah cik kan..

    btw selamat hari lahir suami cik... :)

    ReplyDelete
  3. cianye...moga jirna cik sekelurga tabah yer

    ReplyDelete
  4. kasihannya,binatang-binatang pun terbakar sekali..kalau tengok keadaan rumah tu,memang api cepat merebak..

    ReplyDelete
  5. ya Allah.. kesian pulak tgk.. dah la hari tu kaw2 mengutuk.. huhu..tumpang simpati.. tp camne boleh jadi tu? kesiannya anjing2 jd mangsa.. kalo deqla ada situ mau menitik airmata dgr anjing2 mintak tlg cam tu.. T_T

    ReplyDelete
  6. @therosputihyea dear...cik pon sedey tengok anjing2 dah rentung...sobssss

    ReplyDelete
  7. @meazrynnDah merebak dah dear...naseb baik bomba datang cepat...

    ReplyDelete
  8. @elyna mirsadayeahhh....dorg tetap tabah punyaaa...dah terjadi kan..

    ReplyDelete
  9. @dilaella EllaAahhhh...banyak sangat kotak+plastic2..kohkohkoh

    ReplyDelete
  10. @Deqla Manjewtu lah..cik pon ksian tengok...Tapi masih ade 6eko anjing selamat dear...hahhhh...

    ReplyDelete
  11. tekejut jugak baca ni,
    nasib baik rumah cik x de jadi pape:)

    ReplyDelete
  12. Ingatnya rumah yg cik cite dulu tu... Dah arwah ye rupanya anjing peliharaan tu semua yeh Cik...
    Macamana boleh cair tu Cik dekat sangat ke ngan tempat kejadian

    ReplyDelete
  13. kesian kat mereka,semoga mereka tabah. tapi yg penting semua orang selamat,tp kesian jugak dgn anjing2 tu.

    ReplyDelete
  14. bila tgk rumah tu dulu.... memang rasanya cepat ia membakar.... byk sangat barang......tapi simpati pun ada...kat mana depa nak tinggal lepas ni kan....

    ReplyDelete
  15. wah bekas2 plastik sempat cair ye cik...nasib lah takde apa2 keluarga in law cik tu ye....

    ReplyDelete
  16. Allahuakbar trk juga nmpknya kebakaran tu... syukur rumah famili in law tak pape... kesian pulak bila Baca pasal anjing tu... :(

    ReplyDelete
  17. ooo..ayut ingt yg cik cerita tu...terbakar dh...cian yer..tp slh mereka jgk...tp takpelah..dh jd kan...mogs same2x menjadikannya sbgai iktibar...

    ReplyDelete

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee