Doa-Mendoakan

Penulis : Cik Puan Masa : 9:26 AM Comments : 17 Labels :

Happy sabtuday dalinkssss....
Sudah seminggu kapal terbang MH370 hilang.Masih belum di temui,masih belum ada petunjuk..Jangan berhenti berdoa untuk keselamat mereka,untuk keselamatan petugas-petugas yang bertugas untuk mencari pasawat tersebut.Di samping itu,selitkan juga doa buat rakan-rakan kita yang berada di tanah semenanjung.Doakan semoga Allah turunkan hujan,dan hilang lah jerebu tu cepat-cepat kan.
Semalam cik buka wechat,terbaca pulak status mama."tido dalam aircond bila sedar kenapa lencun peluh?" Hahhhhh macam tu lah bunyi status mama(Sorry mama cik copy jap status tu ek)
Dapat cik bayangkan macam mana keadaan kawasan-kawasan yang terkena jerebu yang mencatat ipu sangat tidak sihat,panas nya memang sudah pasti lah.Dengan keadaan yang sukar untuk bernafas lagi..Tadi cik dengar sil bercerita,sil kata ramai adik-adik kat sekolah rendah terberak kat  seluar di sebabkan tak da air kat sekolah,kat rumah pulak terpaksa berjimat air..Alahaiiiiii...kesian adik-adik kita..




Nota Jari Kaki : Alhamdulillah,kat sabah dah 2 hari hujan.Hari ne panas lagi..

17 comments:

  1. Ye cik Di semenanjung semakin jerebu.. semoga terus berdoa Dan berdoa...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...makin kurang jerebu sebab dah 2-3 kali hujan...tapi masih berjaga :)

    ReplyDelete
  3. Teruk juga jerebu di semenanjung kan.....di kk ada juga hujan tapi renyai2 jak....

    Jangan putus berdoa untuk MH370

    ReplyDelete
  4. kat teganu arini baru ujan.. alhamdulillah.. cian kat ank2 kalo jerebu.. nt dpt penyakit. huhu

    ReplyDelete
  5. sama2 terus doakan keselamatan mrk.. mudah2an pssawat di temukan..dan moga hujan diturunkn di Tanah Semenanjung..amin..

    ReplyDelete
  6. hahhaa.. serius cik, mama tidur dalam econ, tapi bila jaga, berpeluh leher bagai, bahang panas kat luar masih terasa....

    ReplyDelete
  7. cik thank eah ! doa kan bumi semenanjung agar dituruni hujan..dapat la kiranya mengurangi jerebu tahap tidak sihat ni..

    doa untuk MH370 tetap dilaksanakan..

    ReplyDelete
  8. Kat Melaka baru tadi hujan lebat turun...

    ReplyDelete
  9. semalam hujan stu hari. huhu. hari ni sejuk je. alhamdulillah. rindu hujan =)

    ReplyDelete
  10. cik skang jerebu dah berkurang kat umah akak hari sabtu ahad ngan senin hujan baru la rasa nyaman..kalo tak kering jek rumput pun menguning..sekarang alhamdulliah dah dibasahi hujan...syukur...

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah... nampaknya seluruh Malaysia hujan... rahmat semua tu :D

    ReplyDelete
  12. dengar2 beberapa kawasan dilanda jerebu dah semakin pulih...
    bagus lah ...

    ReplyDelete
  13. sekarang ni baru sejuk sikit ase cik,bru hujan..alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  14. alhamdulillah di selangor dah 2 hari hujan cik puan...syokkk nya...
    #pray4370

    ReplyDelete
  15. cik perasan x tajuk entri kita nak sama tajuk..hihi.. alhamdulillah, sekrg jerebu semakin hilang... rahmatnya hujan kan..

    ReplyDelete
  16. Jerebu dah hilang cik kat sini....cuma sekarang ni hujan jer baju pun tak kering...apa pun syukur

    ReplyDelete

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee