Memalukan!

Penulis : Cik Puan Masa : 10:14 AM Comments : 18 Labels :

Memalukan!!Memalukan!!
"Ehhh...eh...apa ne,dah lah sehari hilang tanpa entry,tetiba nak marah pulak.Gumam Eda dalam hati nya" Helooooooo..Eda kisah ke cik tak berentry..Cik jangan perasan owkey...kansss Eda kansss...(orite,entry di mulakan dengan mukadimah yang merapu)
Tak cukup kecoh tentang pesawat hilang.Sekarang kecoh pulak tentang Raja bomoh yang ntah apa-apa ntah tu.Weiiiiiiiii seluruh dunia mentertawakan kita lah!Tak malu ka??Ingat ne cerita DoReMi ka?Kalau ya pon nak menjampi serapah buat lah kat tempat-tempat yang tertutup,yang tak da orang nampak.Jelas sangat nak cari publisiti murahan!
Ne bukan pentas maharaja lawak lah pakcik-pakcik oi!Kalau nak buat buat lawak pon pegi lah ujibakat kat maharaja lawak sana.Bukan setakat title "Raja bomoh" korang boleh dapat,bahkan title  "Maharaja Bomoh" korang dapat..Siap dapat wang tunai dan trofi lagi tu kalau menang...
Kembali lah ke jalan Allah.Kita tak dapat teropong nasib kita di masa akan datang.Kita tak dapat terbang menggunakan tikar ajaib untuk mengelakkan ujian Allah.Cari lah keredahan Allah,bukan mencari publisiti murahan!okbaiiii....




Nota Jari Kaki : Manusia hari ini taksub akan sains,sehingga melupakan pencipta sains itu sendiri..

18 comments:

  1. Dah jadi macam2 ..JAKIM pun bersuara yg ni KHURAFAT...
    Kembali lah beriman kepada ALLAH S.W.T.

    ReplyDelete
  2. adoiii....betul2 memalukan bah cik bomoh ni....kesian kita ni kena ketawa 1 dunia...huhu
    berbalik lah pada ALLAH! hanya DIA yg maha mengetahui...

    ReplyDelete
  3. sedih kan cik tengok orang melayu kita guper macam ni..kembali la pada pencipta sains itu sendiri, sepatah kata Kapten Nurodin

    ReplyDelete
  4. Mmg betul2 memalukan..yg ni ke yg malaysia cuba tunjuk kt dunia cara Islam dorg....ya Allah...

    ReplyDelete
  5. memang memalukan...sabo jerlakan ader jugek orang gini nak glamer latu.....
    tapikan cik kadang benda2 macam ni menyebabkan ada yang percaya pada bomoh ni..tak patut sebenornyer klua paper bagai memalukan malaysia jek huhu...
    kalo dah tau kat mana pesawat kita tuh bagi jerla tau lokasi kat mana kan...

    ReplyDelete
  6. mana ade org percaya dgn bomoh2 ni. karut je ni,macam2..

    #cantik apa blog akk ni,michelle suka. :) pink cantik.
    michelle follow akk kat IG :D

    ReplyDelete
  7. macam terasa kita digelakkan oleh dunia jer macam ni...

    ReplyDelete
  8. publisiti yng sangat memalukan kan!
    aduhai malaysia...

    ReplyDelete
  9. taw tak pe,satu dunia tengok malaysia sekarang ni..
    malunya rasa....

    ReplyDelete
  10. dorang nie macam nak publisiti jer....satu dunia tengok woooo....

    ReplyDelete
  11. salam. hal ni memang memalukan :(

    ReplyDelete
  12. arhhhh... memalukann...*benam kepala kat bantal. sangat memalukan..why pokcik2 tu nk cari publisiti murahan -.-'' xpaham betul lah

    ReplyDelete
  13. memang sangat-sangat memalukan..... tak suka mama!

    ReplyDelete
  14. Mmg memalukan cik....
    Tapi kata kata kat Nota Jari Kaki tu mcm pernah ku dengar....mcm kata kata Kapten Nurudin....betul tak cik?

    ReplyDelete
  15. entah hape2.. dgn kite2 turut rasa malu.. yg pecaye bomoh bodoh ni pun 1 hal.. haihh.,.. doremi lah sgt..!!

    ReplyDelete

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee