Ahmad Ammar Ahmad Azam

Penulis : Cik Puan Masa : 12:26 PM Comments : 13 Labels :
Assalamualaikum wbt :)

Salam jumaat,Di hari jumaat yang penuh keberkatan ne cik nak kongsikan satu cerita yang mungkin ada lagi yang belum mengenali Allahyarham Ahmad Ammar Ahmad Azam.
Sumber Google
Siapa Allahyarham Ahmad Ammar Ahmad Azam sebenarnya?Pertanyaan pertama yang keluar dari mulut cik masa mula-mula berita ne di muat naik di laman-laman sosial.Ada juga beberapa video yang di muat naik yang sangat-sangat menyentuh hati.
Sumber Google
Allahyarham Ahmad Ammar seorang pelajar Malaysia yang di muliakan di Turki.Allahyarham meninggal dunia pada petang sabtu 2 november 2013 akibat di langgar ambulan ketika melintas jalan di Istanbul,Turki.
Jenazah Allahyarham di muliakan kerana semasa hayat nya Allahyarham banyak berjasa kepada masyarakat dan pernah mengikuti pelbagai misi kemanusiaan di beberapa buah Negara termasuk di Syria.
Sumber Google
Allahyarham juga pernah berhasrat untuk mati syahid ketika mengikuti misi kemanusiaan.Dan Allahyarham Ahmad Ammar telah di semadikan di perkuburan Eyub Sultan.Yang mana kuburan yang menempatkan 60 jasad para sahabat nabi,auliya',panglima uthmanyyah,dan orang-orang kenamaan di sana.Datuk bandar telah memberi pengecualian kepada Allahyarham Ahmad Ammar hingga Allahyarham menjadi orang Malaysia pertama di semadikan di sana.
Sumber Google
Jom Sesama kita sedekahkan Al-Fatihah buat Allahyarham.Dan tolong sedekahkan Al-fatihah jugak buat Allahyarham Apau Bin Tinggi(Pakcik cik) yang telah kembali ke rahmatullah pada 20Nov2013(11.40p.m)
Semoga Allahyarham tergolong di antara orang-orang yang beriman.




Nota Jari Kaki : Cik dah cuba nak share Video Allahyarham Ahmad Ammar,tapi tak dapat pulak.Korang search jae kat google ek..



13 comments:

  1. oo,baru tahu pasal ni..semoga ditempatkan dalam golongan yang beriman..amin :)

    ReplyDelete
  2. salam takziah dan Al-Fatihah buat beliau....

    ReplyDelete
  3. sedih baca entry ni...sayu sangat...moga roh adik ni dicucuri rahmat...

    ReplyDelete
  4. ada juga baca pasal ni. semoga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman :)

    ReplyDelete
  5. seblm ni x penah kenal pun..tp bila dia dah tiada mmg namanya jadi sebutan kan... mmg sgt kagum la dgn Allahyarham ni... Al-fatihah...

    ReplyDelete
  6. baru tahu cerita ni..al-fatihah :)

    ReplyDelete
  7. cikji memula tgk kt pesbuk mcm trtnya jgk sape dia ek. bila bc kisah2 dia baru tahu. Alhamdulillah dia insan terpilih. Al fatihah utk arwah

    ReplyDelete
  8. hani singgh n follow...thank for sharing...baru tahu cte ni.al-fatihah.

    ReplyDelete
  9. kunjungan perdana sobat,,,salam blogger

    ReplyDelete
  10. Dah tengok dah video dia cik....
    Alahai dahlah anak lelaki sorangkan...Apa pun moga Allahyarham ditempatkan bersama org yg beriman

    ReplyDelete

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee