Sekadar Nasihat Untuk Adik-Adik

Penulis : Cik Puan Masa : 11:46 AM Comments : 11 Labels :
Assalamualaikum wbt :)

Happy sabtuday guys..Apa plan hari ne?Diam-diam kat umah macam cik ka atau pon menjatuhkan bulu kaki kat shopping mall,windowshopping lah kata kannnn...Tak lama lagik gaji,opkos nak godek2 dulu barang yang nak di beli kat mall tu kan..

Orite,cik cuma nak share satu berita yang heboh kat laman sosial,mungkin korang dah baca pon kan.Tak kisah lah korang dah baca ka belum,cik nak share jugak.Cik nak adik-adik kat luar sana semat kan tekad untuk berjaye yae.
Sumber Facebook
Dalam gambar ne dua keputusan yang sama tapi kegembiraan di raih dengan cara yang berbeza.Kedua-dua adik ne telah membuat mak ayah mereka menangis dalam tawa.Satu kegembiraan yang tak terucap,dan satu kebangaan yang sukar untuk di ungkapkan.Siapa tak bangga weiiiiiii anak dapat keputusan yang cemerlang walaupon tak termasuk dalam akhbar dan laman sosial tapi mesti jadi buah mulut orang yang mengenali kan.
Tak payah lah nak mintak hadiah mahal-mahal,cukuplah mendapat satu senyuman kebahagiaan dari mak ayah pon dah berbaloi.
Sumber Google
Perjalanan masih jauh dik.Masih banyak lagi liku-liku dan duri-duri yang korang kena tempuhi.Bukan setakat upsr jae.Buat adik-adik yang tak mendapat keputusan macam adik-adik yang lain jangan sedih,Spm dan Stpm kan masih ada lagi.Buktikan...buktikan kat mak ayah korang yang korang boleh mengubah nasib mereka.Buktikan kat kengkawan,guru-guru dan orang-orang di sekeliling korang bahawa kekurangan tidak menghalang anda untuk berjaya.Buktikan!


Nota Jari Kaki : Pssssstttttttttttt....Result cik tyme upsr dulu tak lah membanggakan.Tak da A pon cuma dapat 5B,punnnnnnn boleh membanggakan mak bapa cik.Siap dapah hadiah ciuman lagi.Sekarang budak-budak dah maju,macam-macam permintaan yang menyeramkan.




11 comments:

  1. 2 nmpk beno perbezaan nya...

    ReplyDelete
  2. tu lah, pelik juga tengok dengan budak sekarang. sy pun budak sekarang tapi time sy tak adalah nak mintak pelik2. rasanya tak minta hadiah pon. hehe.. :) itulah, perjalanan masih panjang sangat. bukan berhenti takat ni saja kan.

    ReplyDelete
  3. paling terharu membace kisah adik OKU tu :')

    ReplyDelete
  4. @Niena Reentu lah...kekadang terlalu di turuti kemahuan mereka pon tak baik jugak...

    ReplyDelete
  5. @Nurfaezah Abdullahyae...cik pon bace kat newspaper mngalir air mate cik..terbayang2 kesusahan famly adik tu..

    ReplyDelete
  6. Memang dahsyat cik...mereka siapa dapat keta ko...alah mak dia le tu yg pakai hehe...( jeles )
    Apa pun syukur dengan apa yg kita dapatkan Cik walaupun hanya dapat senyuman...

    ReplyDelete
  7. @hainom OKjehahahaa....mak die yg pakai ek....kohkohkohhhhhh...

    ReplyDelete
  8. yang kisah oku tu paling menyentuh hati :')

    ReplyDelete
  9. Dasyatkan siap dapat keta mini cooper tu..huh! tapi tetap terharu dgn pic yg satu tu, walau cacat tp tetap membanggakan org tua..
    teruskan usaha adik2! :)

    ReplyDelete
  10. betul tu.. ada tgk kat fb.. kalo spm bgs dpt jet la gamaknya..haha..kalo ye pun, x pyh ditayang2.. huhuhu...deqla dulu dpt 1 jer A.. mak ayah senyum tu kira hadiah buat deqla dah tu...huhuhu...

    ReplyDelete
  11. budak-budak sekarang baru dapat 5A UPSR dah demand kat mak bapak.....

    ReplyDelete

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee