Resepi Crunchy Caramel Almond

Penulis : Cik Puan Masa : 6:30 AM Comments : 18 Labels :

Ehemmm..ehemmm...mesti korang tahu apa ne kan.Cik suka giler-giler makan benda ne.Ne lah makanan kudapan cik tyme-tyme blogwalking.Memang tak sedar dah habis..
Ok..meh follow resepi..
Bahan-Bahan:
200gm tepung florenta
200gm badam keping
100gm kuaci hitam
20gm bijan hitam

Cara-caranya:
Badam dan kuaci di bakar sebentar dalam oven pada suhu 160c selama 5minit.
Satukan semua bahan dalam bekas.
Gaul rata sehingga semuanya bersalut sempurna.
Sediakan loyang 14x14 inc,alas loyang dengan kertas kek sahaja.
Panaskan oven pada suhu 160c.
tuangkan adunan ke dalam loyang dan ratakan nipis.
Bakar dalam oven selama 10minit.
Sejurus keluar daripada oven.potong kepada kepingan.
Masukkan ke dalam bekas kedap udara.
Selamat mencuba..................!!!-Credit

18 comments:

  1. aishhh sedapnya cik..nak juga hihi

    ReplyDelete
  2. saya pun klu makan tak boleh berhenti. sedapppp!

    ReplyDelete
  3. Hi hi hi cik puan hikhik nyum sedap nyaa hoiiii hihihihi xD
    mana acii niii ughhh hihihi

    ReplyDelete
  4. salam. waa...mesti try ni..^^
    btw menabung nissan :)

    ReplyDelete
  5. first time dgr tepung florenta

    ReplyDelete
  6. Resepi yg dicari2 selama ni :)

    ReplyDelete
  7. huaaa. kenapa nmpak sedapp sngtt.. nanti pos kat ecahh tauu.hikhik

    ReplyDelete
  8. 1st tahu tepung florenta.

    tengok pun tau, sedp dan rangup.

    ReplyDelete
  9. miza pernah nak buat ni taw cik dulu..
    tapi takut tak jadi pulak..hahaa

    ReplyDelete
  10. aduhhh..sedappnya ni cik... rangup jakkan..:)

    ReplyDelete
  11. eh sdp nih.. deqla pun suka.. tp nk buat tu malas lah..hahahha.. rajin mkn jer.. :p

    ReplyDelete
  12. Terbukti mmg sedap ni Cik ...kakak mmg jual benda ni...dia selalu bagi...Tp Okje mmg tak pernah buat pernah makan jer haha

    ReplyDelete
  13. so yummy.. deqla pun suke nih! tp x nak buat sendiri..nk mkn sendiri je..hahahahaha...

    ReplyDelete

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee