Ya Allah Bertuahnya Cik

Penulis : Cik Puan Masa : 9:39 AM Comments : 26 Labels :

Hari ne cik nak story mory pasal kerja.
Memandangkan cik adalah seorang penganggur berjaya,kekadang terniat di hati nak berkerja.Yae lah memandangkan belum ada anak lagi nak jaga dan memandangkan kos perbelanjaan sara hidup pun semakin meningkat.Tapi bila cik suara kan kat husb cik nak keja,husb jawab "Alahhhh....bagus lagi ayg duduk rumah.Tak penat,tak stress"Macam tu lah jawapan nya bila setiap kali cik suarakan niat untuk berkerja..
Semalam bila baca entry Kak Okje,serius cik touching,laju-laju pandang wajah husb yang tengah bersiap-siap nak pegi kerja.Dalam hati "Kesian nya suami aku.Berhujan,berpanas..Kerja syift kekadang pegi kerja tengah malam,balik pagi..kekadang turun  petang balik tengah malam.Tido tak cukup..lepas tu bila berkerja lebih masa,terpaksa berlapar pulak" Untuk pengetahuan korang,suami cik ne bukan lah jenis yang suka makan kat luar.Tekak nya memilih sangat,tu yang cik selalu bekalkan dia.
Tapi bila gaji...perkara pertama yang mesti dia lakukan adalah beli belanja dapur.Lepas tu bajet-bajet untuk bil-bil,minyak untuk g kerja..mak,bapa,isteri lepas tu baru baki-baki semua tu baru dia amik.Amik pon baling banyak Rm100 jae.Ya Allah bertuah nya cik dapat suami macam ne..
sebahagian besar lelaki menginginkan isteri yg pandai memasak,pandai menjahit,dan cantik...tp kita tidak menginginkan apa apa dr mereka selain dua hal iaitu tanggungjawab dan setia..
Pernah sekali tu seluar sukan suami koyak..Cik pon jahitkan lah,somi pon pegi lah berfutsal.Tak lama lepas tu suami balik lagi.Cik pon rasa pelik lah..rupanya seluar tu terkoyak balik.Esok nya kitaorang jalan pegi beli lauk..dia pon cakap lah nak beli seluar,cik pon eya kan jae lah..Tapi lepas beli lauk tu,cik ajak dia singgah kat kedai seluar tu.Dia taknak...dia kata tak perlu lah..Mahal tak da duit,lagi pun seluar kat rumah tu boleh jahit lagi.Bayangkan..Harga seluar yang tak sampai Rm30 pon dia kata mahal.Tapi bila belikan pakaian untuk isteri dia ne dia tak kata mahal pon,dia tak penah kata tak da duit pon.Ya Allah bertuah nya cik dapat suami yang macam ne..

Dah 7tahun lebih cik kenal suami cik(4tahun berkawan,2tahun bertunang,1tahun lebih berkahwin)Dan dari mula-mula cik kenal suami cik ne cik akui dia memang seorang yang bertanggungjawab.Bertanggungjawab dengan mak,bapa..dan bertanggungjawab dengan adik-beradik.Itu lah sebab cik memilih dia sebagai pendamping cik  dunia mahupun akhirat..In shaa Allah.Bukan nak puji lebih-lebih,tapi itu lah kenyataan depan mata cik sekarang.Banyak lagi sebenarnya kelebihan suami cik ne.Tapi ne jae lah cik story mory kat korang,lain-lain tunggu lah next entry pulak..hihiih
Credit to My Little Hobby..Pinjam gambar untuk buat contoh manik
Dan oleh kerana suami tak benarkan cik berkerja,cik pon nekad buat bisness sendiri.Semalam baru cik start amik tempahan.Alhamdulillah dah ada yang book untuk raya ne,dan sambutan pun mengalakkan.Rezeki ada di mana-mana,yang penting usaha kan..kan..kan..




Nota Jari Kaki : Phewwwww.....kemain entry cik hari ne ^_^

26 comments:

  1. uwaaa.. touching tau cik baca N3 cik ni... baiknya cik abg tu...syg sgt kat cik... kena hargai tau...InsyaAllah kekal till jannah...aminnn!.. samalah kekadang kak pun ada perasana bgtu.kesian sama abg, walaupun kak kerja.. kalau abg gaji jak mesti bagi kakak dulu pastu kakak agih2kan semua utk keperluan..
    Good luck ya Cik.. yg penting usaha bah.. Cik pun ada kemahiran kan, apa salahnya digunakan utk menolong cik abg... bisnes kecil2an, lama2 besar lah...amin! :)

    ReplyDelete
  2. mmg cukup bertuah cik puan kita.
    gud luck untuk projek bisnes sendiri tue.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...semua ne dri Allah...
      Tqbm shark kay :)

      Delete
  3. bisnes dekat rumah lagi menguntungkan cik.. dpat jaga rumah suami dapat cari duit gak :D

    ReplyDelete
  4. ecah pulak tacing baca entry cik ni.. huwaaaaa.. why so sweett.. nak cari hasben macm ni jugak. ahaks =p

    ReplyDelete
  5. memang untungnya cik dapat suami macam tu,bahagia dunia akhirat ^_^
    semoga rezeki cik bertambah tambah lepas ni :)
    mesti cik buat baju lawa2 kan kan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hope miza pon dapat somi yang baik2 belaka mcm miza jugak ^^

      Delete
  6. sally nak hantar jugak kat cik la..boleh??

    p.s : alhamdulillah...semoga jodoh berpanjangan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh jerrrrr...hihihi
      tqvm sally..

      Delete
  7. salam. setuju..rezeki ada di mana+..btw all the best hehe
    menabung colgate 2x :)

    ReplyDelete
  8. Memang itu yg terbaik cik... tapi akak terpaksa dua-dua kerja... nak tolong suami kan..

    ReplyDelete
  9. Salam.

    Suami mithali insya Allah dapat isteri mitahli..aamiinn

    ReplyDelete
  10. Salam.

    Suami mithali insya Allah dapat isteri mitahli..aamiinn

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah betul tu kak rezeki ada dimana2 :)

    ReplyDelete
  12. saya suka saya suka(baca nada mei mei upin ipin)

    buatlah bisnes!!houeahhh

    ReplyDelete
  13. mudah2an saya blh dpt suami yg begitu ... aaamin .

    ReplyDelete
  14. betul tu cik memang susah nak cari lelaki yg bertanggungjaw d zaman skrg nie..kalau dpt bertuahnya..cik tinggal area mana.sandakan ke..kemungkinan kalau lya dah kawin nnt akan ikut suami ke sana :)..insyallah

    ReplyDelete
  15. Alamak....ni yg mak nak tacing jugak ni..... Betul tu cik sama mcm laki OKje ...nak beli barang dia punyalah susah tapi kalau anak anak dia nak bukan main lagi dia bagi....Dulu kami pun macam tu jugak cik...gaji masa tu kecik dari sekarangkan...memang berdikit dikit, ingat lagi baru kawen beli rak pinggan naik motor....kesian tau bila ingat balik...
    Alhamdulilah sekarang ni dah senang sikitlah kalau banding dulu.... Syukurkan cik kita dapat suami mcm suami kita haha.... apa lagi puji le ....laki sendirikan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeahhhh...give me five kak...hihihi
      Susah2 dahulu...senang2 kemudian kan kak..lagi pun rezeki Allah d mana2 ja..

      Delete
  16. Betultu kita mahukan suami yg bertanggunjawan dan setia kan.....tu yg pentingnyer....waaa dah jd usahawan bagus2

    ReplyDelete
  17. Semua lelaki pon baik sebenar nya..tapi kadang ada yang terlalai dengan tanggungjawab masing2...
    yapzzzz....cik tingal area sandakan..yeyyyyyy...boleh lah kita hang out nanti...weweeeee :D

    ReplyDelete
  18. so sweet cik puan...susah nak dapat lelaki yang bertanggungjawab begini...jaga ler suami cik puan baik-baik sebagaimana ia menjaga cik puan....

    ReplyDelete
  19. sayang suami sgt2 !! =') sedihhh pula Zara bila int kn suami Zara..

    ReplyDelete
  20. Boleh je cik nk mbntu..ikut kmampuan kita.skrg lgla..dr rumah pon blh bkje..lg ad blog pon blh bt duit.insya Allah...

    ReplyDelete

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee