Test Kecekapan Otak

Penulis : Cik Puan Masa : 9:10 AM Comments : 15 Labels :

Assalamualaikum wbt :)
Haluuuu guyssss...Jom test kecekapan otak anda.Regangkan otak-otak anda,kut2 hilang stress jugak bila tergelak sorang2 nanti..
Syarat2 :
  •  Korang mesti jawab dengan spontan (Jawab Cepat) tak boleh fikir lama2.
  • Baca satu demi satu
  • Fokus...permainan fokus warna.

Sediaaaa???Mulaaaaaa........................................................
  1. Kertas A4 warnanya apa?
  2. Awan warnanya apa?
  3. Tisu warnanya apa?
  4. Lembu minum apa?
Yang jawab susu,fokos anda terganggu sebab lembu minum air :P
  1. Rambut warnanya apa?
  2. Bulu mata warnanya apa?
  3. Kicap manis warnanya apa?
  4. Kelawar tidur bila?
Yang jawab malam,maknanya fokus anda terganggu sebab kelawar tidur siang :P
  1. Cendol arnanya apa?
  2. Daun pisang warnanya apa?
  3. Rumput warnanya apa?
  4. Zirafah makan apa?
Yang jawab rumput,itu salah!sebab zirafah makan daun :P
Berapa korang salah??Ngaku cepat...hahahhhahahaa

15 comments:

  1. i only manage to answer all correct for the second part hihi

    ReplyDelete
  2. hai cik salam pagi ahad...
    bepinor mata nak focus ..hehe, kira minda roha ni dah blerrrr hoho..:P

    ReplyDelete
  3. berpinar2 bijik mata..hihi....jmpot join cik puan..http://mardiyanhani.blogspot.com/2013/12/segmen-sahabat-selamanya-ii-by.html

    ReplyDelete
  4. huhu..pening jap tgk yg perkataan atas tuh..hehe..tq cp komen entry saya..:)

    ReplyDelete
  5. Assalammualikum...hehehe

    mselim3 salah lah lembu minum susu pulak...hehehe

    kelawar tidur bila ? jawab siang.. kepala tgk pening agak nyer ..hehehe

    mselim3

    pls: mselim3 kena rehat nie....

    ReplyDelete
  6. Salah satu jer.. hihi

    Ps : salam perkenalan

    ReplyDelete
  7. LOL i answered all the last 3 questions wrongly -.-"
    I guess I have lack of focus haha

    ReplyDelete
  8. banyak gak salah ni....acaner...

    ReplyDelete
  9. sejujurnya deqla salah yg pertama tu jer... deqla mmg jawab susu...haha.. yg lain deqla betul tau... dah tau la kelawar tdo siang.. mlm2 dia mcm burung hantu gak berjaga... zirafah plak tentunya mkn daun..leher dia yg jinjang tu capai jer daun2 kat atas pokok.. mana mau rumputnya... ingat lembu ka? hihi.. so.. deqla salah 1 jer k.. sekian. =)

    ReplyDelete
  10. Haha... Abak pnah jawab soalan ni..kali ni pun still terganggu..huhuhu...alamak!!

    ReplyDelete
  11. Haha Semua salah jawap, kurang fokus otak byk simpan design je ni..hahaha

    ReplyDelete
  12. haha...ndak dpt jawab...sakit mataaaa...hihi

    ReplyDelete
  13. Memang salah pun.....mana aciiiiiii........sekali lagi...sekali lagi plssss...kekekeke

    ReplyDelete
  14. Ini mcm nak pekena mak nampaknya ni....jangan sebut pasal zirafah .......kang mak zirafah melompat kang haha...

    ReplyDelete

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee