Rindu Sangat

Penulis : Cik Puan Masa : 6:00 AM Comments : 25 Labels :

Sudah setahun lebih 'dia' meninggalkan kami.Tapi sehinggah hari ini kami masih terasa perit nya.Bukan tidak redha dengan ketentuan ilahi,cuma kami rasa belum puas lagi bersama 'dia'.
14 hari sebelum cik melangsungkan perkahwinan,'dia' pergi menghadap ilahi akibat asthma.Ya itu lah janji Allah untuk setiap makluk Allah di atas muka bumi ini.Kita juga akan 'pergi' cuma belum masa nya..mungkin esok..lusa..tulat atau pun malam ini?Hanya Allah yang mengetahui...
Damai lah engkau di sana..
'dia' seorang yang riang..Semua orang sayangkan nya.Siapa sahaja yang pernah berjumpa walaupun tidak di kenali.Gelagat dan kepetahan nya sangat mencuit hati setiap orang.Terlalu banyak kenangan kami walaupun hanya sekejap Allah pinjamkan buat kami.Bayangkan sahaja,di setiap telefon kami tersimpan gambar nya.Bila di kumpulkan semua tak cukup 1 album.Dan sekarang hanya gambar dapat mengubati rindu kami.Dan terus terang cik tak dapat tahan air mata cik bila ternampak gambar nya.Cik sangat-sangat merindukan nya.Merindukan setiap gelagat nya..Merindukan gelak tawa nya..Merindukan jenaka nya..
Allah lebih menyayangi 'dia'.Allah tak nak 'dia' menanggung kesakitan itu lagi.Syurga tempat mu sayang..In shaa Allah.Kami terima ujian ini dengan hati yang redha.

Terbayang-bayang cik.Di saat famly cik bizi membuat persiapan kahwin cik,'dia'juga bizi turun naik bermain.Bila cik beli choclate choki-choki buat budak-budak.'dia' juga bizi berebut minta kat cik.Dan cik pon penuhkan poket seluar nya dengan choclate tu.Suka nya 'dia'...


Nota Jari Kaki : Ramai yang bertanya siapa 'dia' kat wordless wednesday semalam.'Dia' adalah adik sepupu cik.Tapi sangat rapat dengan kami semua..

25 comments:

  1. sayu mama membaca kisah ni cik,, al fatihah buat si comell... sedihnya mama..

    ReplyDelete
  2. Farah masih ingat cik pada si comel ni... Al-Fatihah... (sedih dan bergenang air mata tiba2)...

    ReplyDelete
  3. al-fatihahh.. comel sgt arwah ni.. semoga damai roh nya d sna.. amin.

    ReplyDelete
  4. Al Fatihah... sedih pula akak membacanya cik... namun sekarang "dia" sedang bergembira bermain dengan bidadari syurga.. Redha dan tabah ye cik ...

    ReplyDelete
  5. Moga rohnya dicucuri rahmah..sedih akak...

    ReplyDelete
  6. syurga tempat mu syg..al fatihah..

    ReplyDelete
  7. Allahu Rabbi..sedihnya... Al-Fatihah.... redakan segalanya. ..Pasti Syurga mnantinya...

    ReplyDelete
  8. al fatihah buat arwah..semoga dijannah tempatnya...amin
    banyakkan sedekah alfatihah..jika cik merinduinya..insyaallah besar ganjarannya:)
    itu yg selalu akak buat jika merindui arwah mak dan bapak akak :(

    ReplyDelete
  9. Semoga Allah memberkati adik comel ni . Amin :')

    ReplyDelete
  10. syurga tempatnya. yup susah untuk kita buangka kerinduan tu dan boleh buat kita jadi sakit, tapi kumpulkan semua kenangan manis denganya dan binalah kekuatan baru. alfatihah untuk si comel

    ReplyDelete
  11. :) semoga roh adik ni dicucuri rahmat :)

    ReplyDelete
  12. sabar ye.. banyakkan sedekah al fatihah buat si kecil..

    ReplyDelete
  13. alfatihah buat bidadari syurga

    psss...lama tak jengah sini,rindu

    ReplyDelete
  14. al-fatihah.. smge dia tenang di sana..

    comel sgt dia ni.. =')

    ReplyDelete
  15. Alfatihah utk dia....memang pasti syurgalah tempatnya....pernah baca entri cik dulu pasal dia ni

    ReplyDelete
  16. Al-fatihah... Allah lebih menyayanginya.. bertabahlah cik...deqla paham perasaan bila kehilangan org yg kita syg...

    ReplyDelete
  17. al-fatihah.......inshaaAllah syurga menanti.....:)

    ReplyDelete
  18. comel sangat si kecik ni :')
    syurga tempatnya,insyAllah..

    ReplyDelete
  19. Al-Fatihah,,,sppu cik upanya.bru taw...sbr cikkk,insyaAllah cik dgn dia akn b'temu smula 1 ary nti :)

    ReplyDelete
  20. Sedihnya... AL-Fatihah buat dia.. tgk gambar pun comellnya dia Cik.. syurga lah tempatnya..amin...

    ReplyDelete
  21. Oooo..adik sepupu..14hari sblm cik kawen ye.insya Allah moga dia bahagia di sana...

    ReplyDelete
  22. sedihnye . sabar ye . Ini ujian . Allah sayang dia lebih . Tabahkan hatimu .

    ReplyDelete

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee