Jambatan Kedua Pulau Pinang

Penulis : Cik Puan Masa : 10:18 AM Comments : 23 Labels :


Semalam berita Tv3 ada yang menyiarkan tentang jambatan Pulau-pinang yang ke dua adalah jambatan yang terbaik di dunia.Wooowwwww....Siapa orang Pulau-pinang sini????Mesti korang bangga kan.Cik pon bangga walaupon bukan dok Pualu-pinang.hihiihih..
Ada cerita di sebalik jambatan Pulau-pinang ne.Ne FIL cik yang story semalam,cik ceritakan balik jae lah ya :)

Pelancong : Itu bangunan(sambil tunjuk bangunan suria klcc)berapa tahun siap?
Pemandu Teksi : 3tahun baru siap oooo...
Pelancong : Orang malaysia memang semua malas-malas.Kalau tempat saya(Newyork) 1tahun sahaja sudah siap..
(Mereka pun melalui jambatan Pulau-pinang)
Pelancong : Itu jambatan berapa tahun baru siap?
Pemandu Teksi : Saya tak tahu.Kemarin dulu saya lalu sini,ini jambatan belum ada.
(Pelancong itu pon terperanjat)
Pelancong : Orang malaysia memang rajin-rajin...

Hahahhaa...ok tu hanyalah gurauan semata yae.Apa-apa pon cik bangga jadi anak Malaysia! :D


Nota Jari Kaki : FIL cik memang suka berlawak.Memang tak kering gusi lah.Ada-ada jae lawak nya...hihiih

23 comments:

  1. macam pernah dengarlah cerita nih. hehehehehe

    ReplyDelete
  2. wah.. sy org penang.. kalau malam lagi cantik jambatan no 2 ni,.. ahad ni dah boleh naik dah.. takut pun ada sebb panjang sgt.. eheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah..tapi jambatan tu adalah tempat yang selamat bila ada gmpa bumi nanti..so tak payah risau lah..

      Delete
  3. Tolong gelak....hahahahhahaha.......
    Walaupun Okje org Penang OKje pun sama bangga weyh....
    Masa Okje gi Penang ritu tak siap lagi.... Betul ke Jambatan PPinang kedua ni tempat selamat kalau ada gempa bumi yeh? Mcm terdengar dengar mlm tadi kat berita.... tak perasan sangat sebab sambil bw hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul lah tu....
      tapi kalau takut sangat..kene pakai jaket keselamatan lah..kang runtuh tak lemas jugak :P

      Delete
  4. Ada satu lawak tentang KLCC Cik. Ada seorg lelaki Indon jenjalan di KLCC bersebelahan lelaki M'sia. Lelaki M'sia kata "bangga aku jadi rakyat M'sia, ada bangunan tinggi macam ini". Tapi lelaki Indon tu jawab " Bapak mau tau bangunan ini dulu saya dan kawan-kawan saya yg buat kalau tak ada kami org Indon bangunan ini tak ada". Apa agak-agak nak jawab Cik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaaa..tak tahu nak jawab apa lah kak zakie...

      Delete
  5. abah orang penang,miza pun bagga jugak ni!hehee..nanti kalau balik kampung ajak abah lalu jambatan ni la :D

    ReplyDelete
  6. haha sehari jek jambatan dah siap yek...sabor jerla...

    ReplyDelete
  7. Bangga bangga bangga.. Even lahir saja di penang. Huahaha.. :D

    ReplyDelete
  8. bila lah cikji nk sampai penang ni T_T

    ReplyDelete
  9. Memang bangga dgn kewujudan jambatan kedua Pulau Pinang ni Cik..ndak sabar plak mo lalu di sana nti...mana tau ada rezeki ke Penang lagi....
    proud to be Malaysian bah....:)

    ReplyDelete
  10. jambatan ni dekat rumah eda je cik. mai laa mai.. hehe
    btw ni utk cik http://edaeri.blogspot.com/2014/02/sign-name-untuk-cik-puan.html

    ReplyDelete
  11. memang bangga..tapi laluan tolnya dalam rm 10 gitu....

    ReplyDelete
  12. nt nk jejak tayar kete kat jmbtan baru ni jgk la.. haha

    ReplyDelete
  13. kelakar lah...kene balik ehh...jom gi jabatan pulau pinang nie cik puan...mcm best jer

    ReplyDelete
  14. bangga woooo... kita kan anak malaysia.. mau tak bangga... haha.. pelancong tu mcm lalang ckpnya..

    ReplyDelete
  15. kelmarin saya pergi jambatan tue belum ada.. koh koh koh

    ReplyDelete
  16. Akak pn tmpg bgga.biarpn bkn owg penang tp sbg rkyt 1 msia bgga dgn pcpaian msia bjya mbina 1lg jmbtn tpnjang d penang..

    ReplyDelete

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee