Bila Lah.......??

Penulis : Cik Puan Masa : 6:00 AM Comments : 23 Labels :
Assalamualaikum wbt :)

Cerita pasal preggy lagi...Harap korang tak bosan lah yae membaca nya.Cik cuma nak luahkan apa yang terpendam kat lubuk hati ne..........!
Korang tahu kan cik dah setahun kawen,tapi belom ada penyeri(zuriat)
Cik tahu belom masa nya lagi.Allah belom nak kasi lagi.Cik redha,cuma babaru ne kekuatan cik semakin berkurang bila baca status kengkawan yang baru jae kawen dah preggy.Sorang...demi sorang...demi sorang share berita gembira kat facebook.
yaaaaa....cik akui cik cemburu.Tapi cik tak salahkan mereka,rezeki masing-masing kan..Cuma ntah kenapa cik rasa down..down sesangat.Hanya Allah jae yang tahu macam mana perasaan cik sekarang ne.Rasa macam seluruh pangkal jantung cik di siat-siat pon ada :'(
Korang...tolong bagi cik motivasi ka,nasihat ka,tips ka.Tak kisah lah apa pon.Macam mana nak kembalikan semangat cik balik?Kekadang cik dah malas nak fikir,malas nak stress-stress tapi susah cik nak tipu diri cik sendiri.


Nota Jari Kaki : Maaf entry kali ne agak emo sikit :'(

23 comments:

  1. perkara utama ialah doa, sentiasa panjatkan doa, rezeki ini Allah yang tentukan cik puan ku sayang... ada orang Allah kurniakan rezeki harta melimpah ruah, tapi tiada zuriat, ada orang zuriat sentiasa ada setiap tahun, tetapi hidupnya kais pagi makan pagi....

    apa yang penting, usaha dan terima dengan jiwa yang terbuka. Berdoalah... padaNya kita meminta. Allah suka hamba yang meminta-minta, tapi jangan sampai berlebihan.

    Mama doakan semoga cik puan dapat baby, mama faham perasaan itu... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih mama...Terima kasih sangat2 atas doa dan nasihat nya..Semoga mama dan famly sentiasa di rahmati Allah dan di murahkan rezeki..Terharu cik bace komen mama ne...Sobsssssssssss T.T

      Terima kasih sekali lagi :)

      Delete
  2. dila pun kadang-kadang gitu jugak cik.. sekarang memang musim orang preggy.. hehe..
    insyaAllah... nanti DIA bagi.. Dia nak kita manja-manja dengan suami dulu.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yelah..betul tu adilla..Mungkin Allah nak kite manja2 dgn suami..nanti dah ade baby susah dah nak manje2 kan...

      Delete
  3. Bersabar lah Cik.. mmg mulut org tak boleh di tutup dr terus bertanya atau mempersoalkan..kakak dulu pun lama baru dpt Pa'e..mo dekat 3 tahun khawin br Pae ada.. mmg hati kena kuat...sllu klu org tanya abg tolong back up..bukan tak nak" tapi Allah blm bagi rezeki".. diam lah dorang...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak atieee......
      ok lah tu husb tolong backup.kalau cik ne,sendiri2 makan hati.husb makan jantung..hahahha
      Alhamdulillah dah ada pa'e kan..
      terima kasih atas nasihat nya...datang balik bah semngat cik :D

      Delete
  4. jangan putus doa..& jgan lupa kalau ada member dapt anak, g melawat..insyallah lama2 melekat tau..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasi PB...
      Kengkawan cik pon ade pesan macam tu...In shaa Allah,kalau dekat cik jenguk jugak mereka tu,.hihihi

      Delete
  5. Sabar cik, ada rezeki t dapat laa. InsyaALLAH!
    Eda doakan Cik cepat dapat baby. Amin!
    Baby yang comel macam mama dia jugak. Eceh..Hehehe :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminn....
      terima kasih eda..
      comei macam eda jugak :D

      Delete
  6. Menasihat memang mudah tapi kakak percaya yg menanggung cik. Tapi kakak tetap nak kata juga bahawa setiap yg terjadi ada hikmah tersembunyi. Jgn cik banding dgn mereka yg cepat dapat baby. Cuba cik banding dgn mereka yg dah berbelas tahun tak ada, pasti cik akan rasa oh.... maknanya baru lagi buat cik. Insya-Allah akan tiba masanya cik pun akan dikurniakan juga. Doa padaNya jgn putus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak zakie....
      lepas ne cik takkan membanding lagi..yalah betul kata kak zakie.Ada lagi yang sampai berbelas tahun tak dapat kan..
      insyaAllah...terima kasih sekali lagi kak zakie..Semoga Allah melimpahkan rezeki buat kak zakie dan famly..

      Delete
  7. akak doakan cik dapat baby nanti banyakkan bersabar dan berdoa yer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak lizz..
      Alhamdulillah berkat doa dan nasihat kawan2 blogger cik dah semakin kuat :D

      Delete
  8. memang mudah menyebut perkataan" sabar " but not semudah nak merialisasikan kesabaran tu sendiri kan cik?
    akak doakan cik sabar menanti kehadiran cahaya mata penyeri rumah tangga..
    insyaallah ada rezeki cik kelak nanti amin..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang tak semudah yang di sangkakan.kan kak roha..
      terima kasih kak...semoga kak roha dan famly juga sentiasa di rahmati Allah..

      Delete
  9. Amalkan Asma Ul Husna tu lepas subuh, asar n isyak..Sampai di Nama Al AWWAL, panjangkan sikit bilangan zikir tu then niat dalam hati..InsyAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih DIM..Ilmu yang sangat bermanfaat...
      terima kasih sangat2 DIM...lop u!

      Delete
  10. hmmm.. mcm mana deqla nk bg motivasi kat cik? deqla sendiri alami situasi mcm cik.. deqla pun tgh perlukan motivasi ni haa... hukhuk... tp apapun kite kena redha.. tipulah kan kalo kata x jeles dgn org2 yg pregy ni.. deqla ni hah lagi la dah 3 tahun tau.. lagi la terasa sedihnye tu.. tmbh2 terkilan sgt x smpt berikan mak cucu... T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deqla...
      tak de lagi perkataan yang dapat cik berikan selain perkataan 'Sabar'.Macam2 dugaan kite kene tempuh.Ape2 pon kite kene redha dan sentiase tawakal yae darlink..kuaatkan semangat tau..

      Delete
  11. bersabar yea...rezeki yang diberi nanti sama ada cepat @ lambat jer....

    ReplyDelete
  12. In Shaa Allah Kak... Allah ada perancangan yang tersendiri.. truskan bdoa..

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee