Penyeri Hidup Cik

Penulis : Cik Puan Masa : 9:38 AM Comments : 21 Labels :
Assalamualaikum wbt :)

Ehemmmmehemmmm...Selamat bercuti mak-mak,ibu-ibu,mummy-mummy,ummie-ummie...Amboiiiiiii suka nya,senyom sumbing depan lappy.Maklum lah takda nak di kejar-kejar kan.Yang tengah keja...sabo jae lah yae,senyum jae tak payah stress-stress..
Puan hajah Norhaidah...Siapa kenal?Opkos lah korang tak kenal.Cik pon tak pernah bercerita.Bukan tak suka,dan bukan juga malu nak bercerita,tapi tak tahu nak mula dari mana.huhuhuhu
Kenalkan...ne lah ibunda tercinta cik.Seorang mama yang sangat sabar melayan perangai cik yang tak pernah sependapat.Maklum lah cik ne suka memberontak walaupon sekecil kuman,sampai lah abang cik gelar cik ne seorang yang 'keras hati'...Tapi itu duluuuuuuuuu...sekarang tak dah.hihihihihi
Walaupon kami tak sependapat tapi bila dah sekepala,memang macam-macam lah di gossip.Bila cik merajuk ada jae cara ''mama' pujuk cik.Paling cik tak penah lupa bila 'mama' nyanyikan lagu "hitam-hitam si buah manggis,walaupon hitam ku pandang manis~" nak tahu sebab apa 'mama' nyanyikan lagu tu buat cik???Sebab dulu2 kulit cik hitam yewwwwww...Sekarang ne jae dah putih cerah dan gebusss....hahhaha
Mama cik ne kalau korang nak tahu seorang yang sporting,kekadang suka menyakat cik.Suka buat cik marah-marah.Tapi lepas marah-marah..reda jugak sendiri...huahuahuaaa
Masa ne mama g haji.Masa ne lah cik rasa kehilangan sangat.Cik dapat rasakan macam mana hidup tanpa seorang 'mama' :'( Tapi Alhamdulillah,sampai sekarang cik masih di beri kesempatan untuk membalas jasa mama bapa cik.
Gambar blur sebab tyme ne kamera hp masih takda khelass :D
Tu jae lah satu-satunya gambar ayahanda cik.Sebab bapa cik ne sangat tak suka bergambar.Gambar kat atas ne,tu pon sebab mama cik yang paksa bergambar T.T
Aku akui aku tak dapat membalas segala jasa 'mama',segala keringat 'mama',segala kesakitan 'mama' tapi in shaa Allah selagi aku hidup,selagi aku bernafas selagi tu lah aku sentiasa kirimkan doa yang baik-baik buat mama & bapa.


Nota Jari Kaki : Love u so much Mama!!!!!!!!Love u more and more!!!!!!!!!
 

21 comments:

  1. semoga diberikan kesihatan yang baik buat ayah dan ibu cik :) selamat bercuti

    ReplyDelete
  2. comel je gmbar mama cik puan duk tenung makanan. hehe. smoga mama cik puan sntiasa di bwh perlindunganNya

    ReplyDelete
  3. terima kasih aisyah dengan doa nya...semoga Allah melimpahkan rezeki buat awak :)

    ReplyDelete
  4. Wah, ada iras cik! Ibu adalah teman yang terbaik untuk kita. Dia yang hiburkan kita, dia yang ajar kita dan sebagainya.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaee..cik anak mamaaa.....hahhahaa

      Delete
  5. Comey muka mak cik puan..mcm cik puan jugak..semoga mak cik puan sentiasa sihat..

    Sya pun sayang mak sya.. ^_^

    ReplyDelete
  6. Happy weekend. Semoga ibu dan ayah CikPuan sihat2 selalu...... :D

    ReplyDelete
  7. kite pon syg umi dan abh kite..
    smge sntiasa mnjd ank yg baik!
    =)

    ReplyDelete
  8. Wah..bgayanya..hihihi.. Abak doakan smoga panjang umur dan kshatan bpanjangan..

    ReplyDelete
  9. betul tu cik ibu bapa,penyeri n tungak dalam kehidupan kita..tampa mereka siapalah kita kan!:)
    semoga cik sekuarga dlm lindungan NYA :)

    ReplyDelete
  10. tak caya la cik hitam dulu,sekarang putih melepak..hehee..muka cik ngan mak cik sama la..dua2 kiut..^_^

    ReplyDelete
  11. kasih ibu membawa kesyurga,kasih ayah tiada gantinya...semoga mama dan ayah cik sihat2 selalu.. :)

    ReplyDelete
  12. Selamat bercutiii makcik

    diakuin.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. sayangilah keluarga kita........

    ReplyDelete
  14. Sayang Mamak kak jugak..
    jasa seorg ibu ni cik ndak terbalas kita bah... besar sungguh pengorbanan mrk.. bila sdh jadi ibu nti, lagi lah kita akan menghargai ibu kita. Automatik! rasa tu akan timbul dgn sendirinya, sbb masa ni baru kita tau susah payah mak kita jaga kita dulu...hehe(eh! pjg plak bebelan kak ni) haha...

    ReplyDelete
  15. Nampak mudalah cik...berapakah umurnya?
    Tapi tak macam muka cik yek....Cik ni mcm muka ayah ke? Nak bandingkan pun susah sebab gambar tu tak berapa nak clear sangat

    ReplyDelete
  16. tak tahu nak komen apa... cuma cik patut bersyukur masih dpt bersama ibu... dan doa ibu cik masih sentiasa ada utk cik.. tp deqla.... serius sedih sgt baca entri ni... T_T

    ReplyDelete
  17. Sobs,,,sobs,,,sobs.sedih plak baca n3 cik ne.Xtaw knpa.Tol 2,jasa ibubpa xkn dpt dibls.hrgaila mereka slgi msh ada.hlng kwn & suami blh dicari tp ibu xda p'gnti.

    ReplyDelete

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee