Kau Pergi Jua :'(

Penulis : Cik Puan Masa : 1:14 PM Comments : 15 Labels :
Assalamualaikum wbt :)

Cerita ne dah berapa hari berlalu.Hari tu tak sempat nak share kat korang..
Burung ne cik jumpa depan pintu.Masa keluar dari pintu tu cik tak perasan burung ne ada kat depan pintu,tambahan lagi gelap kan.Bila nak masuk rumah baru perasan ada burung..Fuuuhhhhhh naseb baik tak terpijak.Cik pon kutip lah burung ne letak dalam rumah.
Mata dia sebelah buta ntah kena sakit apa.Tapi somi cik kata 'mungkin' burung ne ada sakit.Mula-mula takut jugak cik nak kutip letak dalam rumah,takut nanti terkena selesma burung kan.Tapi sebab cik tak boleh tengok burung ne terbiar macam tu jae.Cik pon tekad jugak lah bawa masok,penyakit tu belakang cerita lah kan yang penting cik boleh tolong setakat yang termampu.Cik letak ubat,cik bagi makan...Tapi.....................
Akhirnya dia pergi jua :'(
Masa mula-mula cik amik tu pon nafas nya memang dah tercungap-cungap.Nak bawa pegi klinik haiwan pon tyme tu newyear,klinik tutup.Dah ajal nya kan,cik dah tolong mana yang termampu..


Nota Jari Kaki : Sifat belas kasihan dah sebati dalam diri cik.Cik tak boleh tengok binatang sakit macam ne :'(

15 comments:

  1. alo...sedihnya cik.. kesian...kalik masa terbang tu terlanggar pintu kali ya..huhu
    apa pun janji cik sdh tolong yg termampu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin macam tu lah jugak kak atie...sebab dulu pun selalu jugak burung terlanggar tingkap ne..

      Delete
  2. Sifat mulia tu namanya cik....moga cik cepat cepat dapat zuriat...
    Tulahkan cik kalau tak sakit tak mungkin dia sesat depan pintu

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik tolong mana yang mampu je lah kan kak..

      Delete
  3. Ganjaran tetap sudah dicatat buat Cik. Walau dia pergi tapi perginya dia tanpa dakwa-dakwi Cik. Kalau kita ada banyak perlu disediakan sebelum izraeil dtg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yae...tu lah kak zakie.mesti banyak bakalan yang kite bawa nanti...

      Delete
  4. sedih pulak akak baca ni...huhu

    ReplyDelete
  5. Perginya burung tu meninggalkan hadiah pahala yg kekal buat u all..

    ReplyDelete
  6. mm..ajalnya..kesian dia..tahniah utk cik sbb berhati mulia sesama mahluk

    ReplyDelete
  7. InsyaAllah..sifat penyayang yg plu dicontohi

    ReplyDelete
  8. deqla pun mcm cik.. cpt sgt kesian ..... walaupun ianya hanya seekor anjing... huhuhu...

    ReplyDelete
  9. burung apa ni cik Puan? kesiannya....

    ReplyDelete

terima kasih dengan komen anda(✿◠‿◠)

 
Designed by NurAlja Lee